שר התרבות ליוצרים בשומרון: "נעשה כל מה שצריך כדי שתמשיכו ליצור"

שר התרבות חילי טרופר בירך במפגש יוצרים של קרן קולנוע שומרון: "יש ערך במגוון קולות". יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "התרבות והיצירה היא נשמת אפה של כל חברה. מחכים ליצירות שלכם"

קרן קולנוע שומרון שתמכה עד היום בכ-40 סרטים בהם 7 עלילתיים באורך מלא קיימה כנס יוצרי קולנוע של יהודה ושומרון בנושא סרטי דוקו קצרים. זאת כחלק מהפעילות השוטפת של הקרן לעידוד היוצרים והיצירה המקומית.

המפגש התקיים בזום על פי כללי משרד הבריאות בהשתתפות שר התרבות והספורט חכ חילי טרופר, יוצר הדוקו המוערך ויוצר "דוקותיים" איתי אשר, ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקרן יוסי דגן, מנהלת הקרן אסתר סילם אלוש המנהל האמנותי הרב מרדכי ורדי ויוצרי הקולנוע ביהודה ושומרון.

היוצר איתי אשר הקרין את הסרטים: "בת האדמור", "המחלצת" ועוד, תיאר את תהליך היצירה, ואמא ליוצרים בין השאר: "כל מה שהכרנו עד היום בתחום השתנה, שום דבר לא קדוש, צריך לחשוב מחוץ לקופסא, היום כדי להגיע לקהל רחב ולגעת לא חייבים הון עתק צריך רעיון".

- פרסומת -

השר חילי טרופר בירך את היוצרים ואמר כי הוא רואה חשיבות עליונה בשיתוף כלל החברה הישראלית ביצירה התרבותית וריבוי קולות. "אני חושב שיש ערך גדול דווקא במגוון הקולות, אני חושב שזו לא קללה אלא ברכה"

השר טרופר אמר כי הוא מברך את היוצרים וכי הוא מצידו יעשה הכל כדי שיוצרים מיהודה ושומרון ימשיכו ליצור "אני מברך את כל העוסקים במלאכה, אנחנו מצידנו נעשה את כל מה שצריך כדי שתמשיכו ליצור ולעשות טוב"

ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקרן יוסי דגן בירך את הנוכחים: "אנחנו מודים לשר התרבות על ברכתו, התרבות היא של כולם, וטוב שכך, רק כך נוכל להנות כחברה מתרבות עשירה מרתקת ומגוונת".

אסתר סילם אלוש מנהלת הקרן חשפה את הצפוי לקרות בשנה הקרובה: "כוחה של הקרן הולך ומתעצם, על אף הקורונה והקשיים שכולנו חווים, אנחנו צפויים לראות את פירות הקרן כבר בקיץ הקרוב כולנו נרגשים מכך, אפשר להפוך את משבר הקורונה להזדמנות"