תביעה נגד משרד הביטחון – כל מה שחשוב שתדעו

צילום: Freepik

אחד התהליכים הבירוקרטיים הרגישים ביותר הם התהליך בו אנשי משרד הביטחון בין אם בשירות פעיל ובין אם לשעבר נאלצים להתמודד מול הערכאות המשפטיות בשל תביעה נגד משרד הביטחון לפיצויים אלו ואחרים על פגיעה פיזית, או מנטלית במהלך השירות שלהם. לצערנו לא מעט אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים קשים ובטחוניים באופן שוטף וקבוע. אנשי הביטחון מסכנים את חייהם במבצעים מסוכנים, ואף נפגעים משמעותית פיזית ונפשית. הפגיעות יכולות להיות גם קטיעת גפיים ולאו דווקא פגיעות פנימיות. כך או כך, לכל אלו יש משמעות והטיפולים מחייבים תרופות קבועות שעולות לא מעט כסף, וגם טיפולי המשך לעיתים לכל החיים. במקרים כאלו, חשוב לגשת ולבצע תביעה פורמלית נגד משרד הביטחון באמצעות עורך דין מקצועי המבין בכך.

למה חשוב שתהיו מלווים בעורכי דין מקצועיים

כאשר מדובר בתהליך של תביעה נגד משרד הביטחון חשוב שלא תעשו זאת באופן עצמאי. אתם עלולים לגרום לעצמכם לא מעט עגמת נפש. מדובר בנושא מאד רגיש, וחשוב שמט שמטפל בכך יבין וידע אותו על בוריו, כמו גם, יכיר היטב את המערכת. תביעה נגד משרד הביטחון  על ידי עורך דין מומחה בתחום תביא את התוצאות שאתם זקוקים להן וגם תהיו מלווים באנשי מקצוע המעניקים לכם תמיכה, ביטחון, ומטפלים עבורכם בסיטואציה המשפטית הרגישה שנקלעתם אליה. החשיבות של הפיצויים הללו אל נכי צה"ל היא משמעותית. מדובר בכספים שמשמשים לסיוע רפואי כעזר, למתן תרופות, לטיפולים רפואיים ופסיכולוגיים בד בבד ובכלל לכל ההתנהלות בשיקום של הנפגעים עובדי משרד הביטחון בין אם בשירות הצבאי, ובין אם במשרד הביטחון באופן כללי, במשטרה או בשירות בתי הסוהר.

מה אפשר לקבל באמצעות תביעה זו?

אם אתם כבר נמצאים בתהליך זה, זה כנראה רק הגיוני שתקבלו ייעוץ משפטי מקצועי ולא תעשו זאת בעצמכם. כאשר מגישים תביעה נגד משרד הביטחון המטרה היא למעשה הגדרת התובעים כנכי צה"ל על מנת לקבל סכומי כסף משמעותיים בתור פיצויים על הנכות שנגרמה, בין אם מנטלית ובין אם פיזית. הקצבה צריכה להיות למעשה קצבה חודשים מטעם משרד הביטחון. יש גם נכי צה"ל המקבלים סיוע בתחילת תהליך השיקום בנוסף לכך. הזכויות הללו מסייעות משמעותית לאנשים שמוגדרים כנכים כתוצאה מהשירות במשרד הביטחון גם בקבלת תרופות למהלך כל החיים במידת הצורך, גם בקבלת הטיפולים וגם בקבלת סיוע כלכלי שנגרם בשל אובדן כושר עבודה ועוד סיבות אלו ואחרות. הליווי עם עורכי דין מקצועיים תורם רבות לתהליך, לתוצאותיו, ולשקט הנפשי של התובעים.