תום ושלושת ילדיה נלחמים על החיים של אבא; "אליאב חייב לחיות"

לפני חודשים ספורים התהפכו חייהם של בני משפחת אסרף – אליאב, תום ושלושת ילדיהם. לאחר תקופה ממושכת של כאבי ראש בלתי מוסברים וסדרת בדיקות מקיפה התברר שאליאב בן ה-41 זקוק להשתלת כליה דחופה, ובני המשפחה יצאו למסע למציאת ההתאמה. "זה לא פשוט, אבל אנחנו צריכים רק אדם אחד מתאים – שיציל את החיים של כולנו".

החיים יכולים להיות מפתיעים ולא צפויים, פתאום הוצאה גדולה ולא מתוכננת, לידה חדשה – ולא עלינו גם בעיות בריאות טורדניות. אבל מה שקרה לבני משפחת אסרף הוא כבר בגדר הפתעה שאף אחד לא מאמין שבאמת יכולה להגיע.

בחודשים האחרונים חווה אב המשפחה, אליאב בן ה-41, כאבי ראש קיצוניים שכללו עייפות ותחושה כללית לא טובה. לאחר פניה לרופא המשפחה ובדיקה שגרתית במרפאה הוא נשלח באופן מיידי לבית החולים, שם נמדד לו לחץ דם מבהיל של 280/170 – אפילו הרופא בתורן, שכבר ראה דברים, נבהל.

אליאב אושפז בבית החולים לטיפול נמרץ למשך חמישה ימים של בדיקות וטיפולים נוספים על מנת לאזן את לחץ הדם ובשבלב הזה במשפחה חשבו שנמצא המקור לכאבי הראש הטורדנטיים והנה, בקרוב הדבר יבוא לידי פתרון.

- פרסומת -

כבר במיון שמעו בני המשפחה על רמות קריאטינין גבוהות מהנורמה בדמו של אליאב, אך בשלב זה עדיין לא הבינו את המשמעות של הדברים על האבחנה הסופית. לפי הרופאים שטיפלו באליאב לאורך הדרך, במשך שנים ארוכו סבל אליאב מלחץ דם גבוה במיוחד ללא ידיעתו, דבר שעם הזמן פגע באופן חמור ובלתי הפיך באיברים הפנימיים, כאשר הפגיעה החמורה ביותר היה בכליות, שהגיעו למצב אקוטי של אי ספיקה מתקדמת, כזו הדורשת התחלתם של טיפולי דיאליזה.

בשלב זה נרתמו כל בני משפחת אסרף, חברים ושכנים על מנת לאתר תרומת כליה אלטרואיסטית מן החי, על מנת להציל את חייו של אליאב. קרובי משפחתו של אליאב, שהם התורמים האופציונליים בעלי הסיכויים הגבוהים והמיידיים להתאמה נבדקו אך לצערם, לא נמצאה התאמה. בשלב זה החליטו בני המשפחה להרחיב את החיפושים וכרגע הם תלויים ברשימת ההמתנה הארוכה, ובסיכוי למצוא תורם באופן עצמאי שיוכל להעניק לאליאב ולכל משפחת אסרף – בת זוגו תום ושלשת ילדיהם אגם בת ה-9, גלי בת ה-6 וגפן הקטן בין השנה ורבע – מתנת חיים.

"אין תרופה למחלת כליות פרט להשתלת כליה," מסבירה תום בשיחה איתנו, "דיאליזה משמשת כטיפול תומך זמני אך אינה תחליף ראוי לחיים איכותיים ויש לה סיבוכים נלווים אחרים קשים ביותר. בקרב מטופלי דיאליזה נרשמים מידי שנה שיעורי תמותה שנעים בין 20-25 אחוזים. אנחנו במלחמה על חיינו אבל אופטימיים שנצליח ונמצא את התורמ.ת שיסכימו להחזיר את חיינו לשפיות."

אם אתם מוכנים לעבור בדיקת התאמה ולתרום כליה, אנא צרו קשר עם בני משפחת אסרף:
תום – 0547789175, מייל- tomasraf12@gmail.com
עמותת מתנת חיים – השתלות כליה בטלפון 02-5000755 או בלינק הבא: https://kilya.org.il/he/donorform