תחת אש: מתחילת המלחמה עלו לישראל 4,412 עולים חדשים

26 עולים חדשים מרוסיה נחתנו אמש בישראל | בין העולים החדשים: 5 רואי חשבון, 4 משפחות, 3 מהנדסים, 2 עצמאיים ומורה אחת | מתחילת מלחמת חרבות ברזל עלו ארצה 4,412 עולים חדשים

פליטים אוקראינים עולים לישראל בעקבות המלחמה במזרח אירופה. צילום: דוברות אל על

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) יחד עם משלחת של 3 חברי כנסת נוספים, קיימה אמש (ד') סיור בנתב"ג וערכה קבלת פנים ל-26 עולים חדשים מרוסיה שהגיעו לישראל.

בין העולים החדשים שהגיעו אמש ישנם 4 משפחות, 2 זוגות ועשרה בודדים. בין המקצועות של העולים שהגיעו אמש ארצה: 5 רואי חשבון, 3 פנסיונרים, 3 אקדמאיים, 3 מהנדסים, 2 עצמאיים אשת הייטק ומורה אחת. אחת המשפחות שהגיעה לישראל התייחסה לחששות של עלייה בזמן מלחמה: "אני הגעתי לפה עם אישתי ושתי הבנות שלי. אנחנו יודעים שיש מלחמה בצפון ובדרום הארץ, המגורים שלנו לפחות בשלב הראשון יהיו במרכז הארץ, ככה שאנחנו מקווים שהמלחמה לא תגיע אליינו". עולה נוספת סגרה מעגל של 52 שנים: "אני לא מפחדת מהמלחמה. סבא שלי רצה לעלות לישראל בשנת 1972 ואני עכשיו מגשימה את החלום שלו".

"אתם מגיעים לישראל בתקופה לא פשוטה של מלחמה ואנחנו מצדיעים לכם על כך, אמר ח"כ פורר לעולים. "המשרדים הממשלתיים יעשו ככל יכולתם כדי להקל על תהליך הקליטה שלכם. ברוכים הבאים לישראל. חייבים לתת לאגף שאחראי על תפעול הגעת העולים בנתב"ג את ההערכה הראויה. אנחנו רואים פה שיש עולים שלקח להם כמעט שנה וחצי לקבל אישור עלייה לישראל".

למרות שמתקיימת מלחמה בגבול אוקרינה ורוסיה, עדיין יש קשיים בירוקרטיים בתהליך העלייה לישראל. אחת מהעולות סיפרה: "התחלתי את תהליך העלייה בחודש אוקטובר של שנת 2022, האישור הרשמי לעלייה ניתן לי רק לפני שלושה חודשים והיום אני סוף סוף בישראל".

צילום: דוברות הכנסת
- פרסומת -

מקסים ביטון, מנהל אגף א' בנתב"ג במשרד העלייה והקליטה: "אנחנו עושים הכל כדי שחווית ההגעה של העולים לישראל שמגיעים לנתב"ג תהיה מוצלחת וטובה. העולים החדשים שמגיעים לנתב"ג עוברים שרשרת בירוקרטית לקליטה ראשונית בישראל. התהליך כולל רישום דמוגרפי, זכאות לסל קליטה, רישום לקופת חולים, קבלת כרטיס סים והנפקת תעודת זהות".

ח״כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) אמר לעולים: "לפני 33 שנה עשיתי אני את המסלול שאתם עושים הנה לארץ. רק שאז ישבו באולם זה בו זמנית 5,000 עולים. אנחנו מאוד שמחים שקיבלתם את ההחלטה לעלות ארצה ולהצטרף אלינו בישראל, מעריכים שעשיתם זאת למרות המלחמה. מאחל לכם קליטה מוצלחת ומי יודע – אולי אחד מהיושבים פה היום ייפגוש בעוד 15 שנה את העולים הבאים כחבר כנסת".

ח"כ יוסי טייב (ש"ס): "28 שנים לאחר עלייתי לישראל עדיין מרגש כל פעם מחדש להגיע לפה לקבל את העולים, ולראות את הברק בעיניים של אהבת עם ישראל וארץ ישראל, גם בזמן מלחמה כולם יודעים שישראל היא המקום הבטוח והטוב ביותר ליהודים, אני מברך את משרד העלייה והקליטה ורשות האוכלוסין על העבודה הנמרצת למען העולים, ועל הזכות שלי שנפלה בחלקי להיות חבר ועדת העלייה והקליטה אנחנו נמשיך לדאוג לתמרץ עלייה מכלל מדינות העולם".

אביחי כהנא, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה: "מתחילת מלחמת חרבות ברזל עלו ארצה 4,412 עולים חדשים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להצדיע לעובדי משרד העלייה והקליטה באגף נתב"ג שעובדים מסביב לשעון כדי לאפשר חווית קליטה איכותית, יעילה וטובה לעולים החדשים שמגיעים לישראל".