תיעוד מטלטל: בעל עסק בשוק מחנה יהודה הכה אדם במקלות בשל סכסוך והותיר אותו מדמם על הרצפה

שוק מחנה יהודה בירושלים. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה. צילום: חדשות ישראל

תיעוד קשה לצפייה: במשך דַּקּוֹתַיִם כשהוא מוטל על הרצפה, היכו בעל עסק ואחד מעובדיו בשוק מחנה יהודה שבירושלים באכזריות אדם באגרופים, בעיטות וחבטות באמצעות אַלָּה עד זוב דם. כשסיימו, סגרו את העסק ועזבו את המקום כשהקורבן חבול. החשודים נעצרו, ולאחר שחקירת המקרה במחוז ירושלים הסתיימה ובית העסק נסגר בהחלטת המשטרה למשך שלושים ימים, בסוף הוגשו נגדם כתבי אישום.

בתאריך 15.3 לפנות בוקר, התקבל דיווח למשטרה על אדם מוטל חבול ומדמם בשוק מחנה יהודה שבירושלים. למקום הוזעקו שוטרי תחנת לב הבירה במחוז ירושלים. לאחר פעולות חקירה ראשוניות, עלה כי הקורבן הפצוע הותקף על ידי בעליו של בית העסק הסמוך ואחד מעובדיו באלימות קשה, אכזרית וממושכת.

בהתאם נפתחה חקירה בתחנת לב הבירה לצד פעולות לאיתור המעורבים, שלאחר המקרה סגרו את בית העסק ועזבו את המקום תוך הפקרת הקורבן שהכו.

מחקירת המשטרה עלה כי, מעט לאחר השעה 04:00 לפנות בוקר באותו היום, התפתח ויכוח בין הנאשמים לבין הקורבן ובמהלכו דחף אחד הנאשמים, מנהל בית העסק, את הקורבן והפיל אותו על הרצפה, עלה והתיישב על פלג גופו העליון והכה אותו באגרופים נמרצים לפניו, פעם אחר פעם.

- פרסומת -

במקביל לכך, ניגש אחד מעובדי בית העסק אל פתח המקום, נטל חפץ דמוי אלה ואז החל לחבוט בקורבן בחוזקה ברגליו באמצעות אותה אלה, כשכל אותה העת מנהלו ממשיך להכות גם הוא את הקורבן באגרופים ובעיטות. במשך כ-2 דקות המשיכו השניים להכות בכל חלקי גופו את הקורבן המוטל על הקרקע באלימות, תוך שאחד הנאשמים מורה לעוברי אורח להתרחק מהמקום.

לאחר זמן קצר יצא בשנית בעלי העסק כשהאַלָּה בידו וניגש חזרה אל הקורבן המוטל, הכה בחוזקה באמצעותה בגופו ובפניו מספר פעמים, חזר לבית העסק שם הניח את כלי התקיפה ורק אז עזב את המקום. במקביל הנאשם השני העובד במקום, סגר את בית העסק ועזב אף הוא, בו בזמן שהקורבן מוטל על הרצפה מדמם מחוץ לעסק. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, נגרמו לקורבן חבלות רבות בראשו וביתר גופו והוא נזקק לטיפול רפואי.

במסגרת החקירה שנפתחה במשטרה ונוכח הממצאים והראיות שנאספו, כבר באותו היום נעצר עובד בית העסק (28, בית שמש) לחקירה. במהלך השבוע החולף, המשטרה איתרה את הנאשם (33, ירושלים) הנוסף וגם הוא נעצר לחקירה בימים האחרונים.

במקביל להליך הפלילי, הורה קצין משטרה לאחר בחינת מכלול הנסיבות והשיקולים ובהתאם לסמכותו, על הוצאת צו סגירה מנהלי לבית העסק בעקבות מקרה האלימות הקשה שהתרחש בפתחו ובו נטלו חלק כאמור, בעליו ועובד המקום.

בימים האחרונים לאחר השלמת החקירה בתחנת לב הבירה במחוז ירושלים וגיבוש תשתית ראייתית, הוגש נגד השניים כתב האישום בבית משפט ע״י התביעה המשטרתית בירושלים בגין עבירת פציעה בנסיבות מחמירות באמצעות נשק קר ע"י שניים או יותר, לצד בקשה להורות על מעצרם עד לתום ההליכים.

סגן ניצב ליאור בן שלום, קצין החקירות והמודיעין בתחנת לב הבירה, ציין: ״כשנחשפנו לתיעוד האלימות הקשה והמתמשכת במקום, הבנו את חומרת המעשה שבוצע ע״י בעל עסק ועובד שלו. מדובר בתיעוד שלא מותיר מקום לספק ואין אף סיבה בעולם שתצדיק התנהגות פסולה ופלילית שכזו. עוצמת האלימות שננקטה כלפי אותו קורבן שהוכה נמרצות בכל חלקי גופו, כלי התקיפה שבו השתמשו ומשך התקיפה- מעידים על מסוכנותם וחומרת המעשה. כבר באותו היום, נעצר אחד הנאשמים לחקירה בתחנת לב הבירה ומעצרו הוארך בבית המשפט. במקביל גילינו כי הנאשם השני גייס את עצמו למילואים, כנראה בכדי לחמוק ממעצר, ובשיתוף עם גורמי צה"ל הוא נעצר בהמשך והועבר לחקירה במשטרה. בסיום החקירה התוקפים הואשמו, ולצד ההליך הפלילי בית העסק שלהם נסגר בהליך מנהלי. אנחנו נמשיך בפעילות נחושה נגד האלימות במרחב הציבורי עד למיצוי הדין עם כל מי שיפגע באחר״.