תנועת בני עקיבא העולמית: "הנוכחות של השר זאב אלקין בקבינט העלייה והתפוצות – בשורה לעולם היהודי"

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולתפקיד השר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה. בתנועת בני עקיבא העולמית ברכו את השר: "הנוכחות של השר זאב אלקין בקבינט העלייה והתפוצות – בשורה לעולם היהודי. מי שבא מתוך הקהילות היהודיות, שימש מזכ"ל בני עקיבא חבר העמים וייסד ארגון מורים לעברית ויהדות בעיר הולדתו ידע להיות להם נציג נאמן וקשוב"

אביחי טבק 17/05/2020

כמו כן, השר אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני, ממלא מקום רה״מ בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון ‘נתיב׳ (לשכת הקשר). השר אלקין ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה קזחסטן ואזרבייג׳ן. כמו כן, השר אלקין ירכז את הטיפול בבית הדין הבינ״ל בהאג.

המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הות״ת, מל״ג, החברה למתנ״סים, יד ושם והאגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו.

- פרסומת -

המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.

ראש הממשלה נתניהו אמר ״אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה והשר למשאבי המים. בחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה. השר אלקין הוביל מהפכה בתחום הגנת הסביבה ובצמצום זיהום האוויר מתחבורה. כמו כן, תרם רבות לפיתוח העיר ירושלים בהיקפים חסרי תקדים. השר אלקין ימשיך להיות גורם מרכזי בקבינט ובליווי הקשרים עם רוסיה.״

השר זאב אלקין אמר: ״אני מודה לראש הממשלה על האמון ואמשיך לשרת את הציבור נאמנה במסגרת תפקידי השונים בממשלה החדשה בתחומי ההשכלה הגבוהה והמשלימה ותחום משאבי המים במחצית הראשונה של הקדנציה ובתחום התחבורה במחצית השנייה. אמשיך לתרום בקבינט המדיני בטחוני ובליווי הקשרים עם רוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות מחבר העמים.״

בתוך הודעת ראש הממשלה על מינוי ח"כ זאב אלקין לשר בממשלה הבאה נכתב כי אלקין ממלא מקום ראש הממשלה בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון 'נתיב' . מזכ"ל בני עקיבא העולמית רועי אביקסיס בירך על המינוי ואמר כי "הנוכחות של השר אלקין בקבינט העלייה והתפוצות- בשורה ליהדות העולמית. השר אלקין בא מתוך הקהילות היהודיות, הוא מכיר היטב את האתגרים השונים והקשיים. בין היתר שימש מזכ"ל בני עקיבא חבר העמים, ייסד ארגון מורים לעברית ויהדות בעיר הולדתו חרקוב שם גם עמד בראש הקהילה".

"אני מאמין," הוסיף אביקסיס "שהשר אלקין ידע להיות להם נציג נאמן וקשוב ולא פחות חשוב מכך ידע לנווט את מדינת ישראל למקום הנכון בו היא צריכה להיות מול יהדות התפוצות, מידת המעורבות, חיזוק הקשר באמצעות שליחים, יצירת שיח שוטף ועוד. תשומת הלב לקהילות היהודית, חיזוק קבינט העלייה והתפוצות על רקע משבר הקורונה הוא קריטי ליחסים של יהדות ישראל ויהדות התפוצות".