תקדים: בית משפט השלום עצר פינוי בעל אולם אירועים במרכז הארץ, בשל המצב הכלכלי בעקבות משבר הקורונה

בצעד אמיץ ומתחשב, בית משפט השלום בפתח תקווה, העניק לבעל אולם אירועים צו מניעה דחוף להמשיך ולהפעיל את אולם האירועים וזאת לאחר שבעל הנכס נעל את האולם וניתק את החשמל באופן חד צדדי.

אולם האירועים נעול בשרשרת על ידי בעל הנכס. צילום: ללא

בעל אולם אירועים, ממרכז הארץ, הפועל מזה כ-6 שנים בהצלחה, נפגע כלכלית בצורה קשה מאוד בעקבות משבר נגיף הקורונה נדהם לגלות, כי מספר ימים לקראת אירוע בר מצווה שהוזמן אצלו באולם, בעלי הנכס שמהם שוכר את המקום, נעלו את כל דלתות האולם אירועים בשרשראות וניתקו את החשמל.

בעקבות המשבר הכלכלי הקשה שפוקד את ענף האירועים ובעלי האולמות במדינת ישראל, בעל האולם לא שילם את השכירות לבעל הנכס בחודשים אפריל ומאי בלבד, זאת בהתאם להוראת הממשלה בעניין איסור עריכת אירועים.

כאשר סוף סוף הממשלה נתנה את האפשרות לבעלי אולמות אירועים לחזור ולעבוד תחת הגבלות קשות, בעל הנכס של האולם לא אפשר לבעל אולם האירועים לחדש את פעילותו ולהמשיך לפרנס את כלל העובדים שהוא מעסיק אצלו באולם. זאת למרות שבעל אולם האירועים ביקש את התחשבותם של בעלי הנכס, בכך שהם יקדמו את המחלוקות הכספיות ביניהם, תוך כדי חזרה לפעילות של האולם וזאת על מנת שיוכלו לייצר הכנסה ולהתאושש מעט מהאסון הכלכלי שפוקד את ענף אולמות האירועים.

עוה"ד שלי אדרי, ראש תחום משפט אזרחי m-m-g חברת עורכי דין. צילום: יח"צ

מאחר ובעלי הנכס פעלו בבריונות ונעלו את בעל האולם מחוץ לאולם, עו"ד בלהה מצגר ועו"ד שלי אדרי, מפירמת עורכי הדין M.M.G & Co, המייצגות את בעל האולם הגישו בקשה דחופה לצו מניעה בבית משפט השלום בפתח תקווה.

- פרסומת -

בבקשה לצו המניעה נכתב: "עצם העיתוי המוזר שבא לעולם, הקורונה ולאחר שהמשק במדינה בקריסה וביחוד בעלי אולמות אירועים שלא עובדים כבר למעלה משלושה וחצי חודשים לאחר שהמבקש ניסה ומנסה להגיע להסדר".

עו"ד שלי אדרי, המייצגת את בעל אולם האירועים: "גם מהמקום הכי נמוך שנקלעים אליו, אסור להתייאש ואני יכולה לספר שזה היה מקום מאוד נמוך, אשר היה קשה מאוד ללקוח שלי. בעל האולם היה במצב כלכלי שמעולם לא חווה, זאת בנוסף לכוחניות של בעל המבנה שמשכיר לו את הנכס כבר כ-6 שנים ותמיד שילם את השכירות חודש בחודשו וכל תקופה זו מסתכמת בשרשראות ומנעולים מצד בעל הנכס.

מאוד עצוב היה לי לשמוע את בעל האולם כה חסר אונים ואסכם במשפט: "גם אם חרב חדה מונחת על הצוואר אל תתייאש מן הרחמים".

לבסוף, בית משפט השלום בפתח תקווה נעתר לבקשה והעניק צו מניעה לבעל האולם זאת, על מנת שיוכל להמשיך את פעילות אולם האירועים.

עו"ד בלהה מצגר מייסדת ומנכ"לית פירמת עורכי הדין M.M.G & Co: "בעקבות צו המניעה שהעניק השופט לבקשה שהגשנו, אירוע הבר מצווה שתוכנן להתקיים באולם, אכן התקיים במועדו ובשמחה רבה.

חשוב להבין כי בעלי האולמות הם בין הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה וראוי שהממשלה תוציא הנחיות ברורות להתנהלות מול בעלי הנכסים ולא תפקיד את קבלת ההחלטות בידי בתי המשפט בישראל. כמו כן ראוי שהממשלה תזרים כספים לענף שנמצא במשבר עמוק בעל כורחו".

הצו שהעניק בית המשפט קיבל תוקף של פסק דין בהסכם פשרה בין הצדדים וחוזה השכירות יעמוד בתוקפו כל עוד דמי השכירות משולמים, כלומר עד שנת 2024 ולא ניתן יהיה לבטל את החוזה באופן חד צדדי.