5 שאלות שצריך לשאול עו"ד נזיקין לפני שמתחילים עבודה איתו

תחום הנזיקין הוא תחום מורכב ולתביעת נזיקין יכולות להיות השלכות משמעותיות על העתיד הכלכלי שלכם. לכן חשוב לבחור עורך דין נזיקין מקצועי שיתאים לכם ולמקרה הספציפי שלכם. הנה חמש שאלות שכדאי לשאול את עורך הדין כדי לוודא שהוא באמת האדם המתאים ביותר. כשאתם מצוידים בשאלות האלו, תוכלו למצוא את עורך הדין שבאמת מתאים לכם.

  • האם יש לך ניסיון עם מקרים דומים? כל מקרה לגופו, זה נכון, אך עדיין יש קווי דימיון בין מקרים משפטיים שונים. עורך דין שכבר עסק בתביעות דומות יהיה ערוך בצורה טובה יותר להתמודד עם המקרה שלכם.
  • האם יש אלטרנטיבות מלבד פנייה לבית המשפט? בעיקר במקרים של פציעות גוף, יש סיכוי טוב שאפשר להימנע מהגעה לבית משפט. עורך הדין יוכל לנהל מו"מ ולהגיע לפשרה עם חברת הביטוח מבלי שתצטרכו להגיעה למשפט, תהליך שעלול להיות מסורבל וארוך. גם כאשר התביעה כבר הוגשה עדיין ניתן להגיע לגישור ולמנוע משפט.
  • באיזה אסטרטגיה תנקוט כדי לנהל את המקרה שלי? זכותכם לבקש מעורך הדין שלכם תוכנית פעולה כללית. עורך דין נזיקין מומלץ ומקצועי יידע להציע גישות שונות לניהול המשפט ואסטרטגיה כללית לפיה הוא מתכוון לפעול, כבר בשלב הייעוץ והתכנון.
  • מה התוצאות האפשריות במקרה של תביעה? עורך הדין אמור לענות על השאלה הזאת בכנות ולומר מה לדעתו תהיה תוצאה ריאלית למקרה כמו המקרה שלכם, בין אם באמצעות משפט או הליך גישור. עורך הדין יידע לייעץ לכם בהסתמך על הניסיון המקצועי שלו. תוכלו למשל לנסות לברר האם במקרה של פגיעה בעבודה תהיו זכאים לדמי תאונה או לפיצוי אחר ובאיזה סכומים מדובר.
  • כמה זה הולך לעלות לי? לא נעים לדבר על כסף, אבל פגישת היכרות היא הזמן הנכון לדון גם בענייני שכר. האם עורך הדין גובה שכר לפי שעה, שכר מוסכם מראש או שהוא עובד על אחוזים? חשוב שתשאלו ותתאמו ציפיות עוד לפני שיוצאים לדרך, כך תימנעו מאי-נעימות בהמשך.

לסיכום, לפני שמתחילים עבודה עם עורך דין נזיקין, יש כמה שאלות שחשוב לשאול, כך שתדעו שהוא אכן האדם המתאים ביותר לכם ולמקרה שלכם.