חרם על דוריטוס: זה הקמפיין שעורר סערה

בקמפיין החדש של החטיף "דוריטוס", שעלה בסוף השבוע האחרון, מוצגות מספר משפחות, וביניהן משפחות חד-מיניות, כשבקרע הקריין אומר: "יש משפחות שדווקא כן בוחרות להיות משפחות. יש משפחות שנסעו לצד השני של העולם בדרך למשפחה".

הקמפיין עורר סערה בחלק מהמגזר הדתי, כאשר ברשתות היו מספר אנשים שקראו להחרים את המוצר, משום שהוא מוביל קמפיין נגד ערכי המשפחה המסורתית.

עורך עיתון 'בשבע', עמנואל שילה, כתב בטוויטר שלו: "לא קונה דוריטוס. ולא רק בגלל הבריאות. חברת שמוכרת חטיפים לא אמורה לקחת צד בנושאים ערכיים השנויים במחלוקת טעונה בין לקוחותיה. לא אתערב בחייו של מי שבוחר לחיות אחרת, אבל לא אתן את כספי לחברה שמשתמשת בו כדי לפגוע בערכיי – ערכי המשפחה היהודית."

 

- פרסומת -

גם סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג, הצטרף לחרם ואמר: "חייבים, למען בריאות נפשם ונשמתם של הדורות הבאים, להחרים את 'דוריטוס' שמנסים להשפיע על התא הטבעי המשפחתי, דרך פרסום מוצריהם."

הרב ברוך אפרתי, רב קהילה ביישוב אפרת, אמר: "אסור להכיר במי שחיים כך כמשפחה ועושים מכך ראווה כנגד הצניעות והענווה והמשפחה היהודית כהדרכת התורה הקדושה. על כן, אין לרכוש את המוצר הזה, אל תשת ידך עם רשע. נוסף לכך יש לציין, שגם בלי התועבה שמנסים לפגום במשפחה היהודית, כל בן ובת תורה צריכים להימנע מלאכול מאכלים לא בריאים מעין אלו, המלאים שומן וסוכר, ופוגעים בבריאות."

הקמפיין מציג גם זוג מעורב, דתיה וחילוני, וכותב "יש משפחות שחיברו בין עולמות שונים". בסופו של דבר מסתיים הקמפיין במילים: "יש מלא משפחות, וכולן מיוחדות, וגם אם זה דורש אומץ להעז בבחירות, לכל המשפחות מגיע להיות משפחות"