ליברמן מאשים את החרדים ביוקר המחיה

ילדים חרדים: ייהנו מאצבעות שוקולד בכשרות מהודרת (צילום: עמיעד טאוב)

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס לגל ההתייקרויות ואמר “העובדה שבציבור החרדי 50% לא משתתפים בכוח העבודה – היא סיבה מרכזית ליוקר המחיה”.

“לגבי המתקפה המתוזמנת מצד אריה דרעי, ברגע שדרעי שולף את השד העדתי זה כנראה מצביע על מצוקה, אין לו שום מסר חוץ מהסתה פרועה ועדתית”.

“לגבי יוקר המחיה, באופן מוזר כולם מתעלמים מאחד הגורמים. בציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בכוח העבודה וזו אחת מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה. אחוז התעסוקה בקרב גברים יהודים במדינת ישראל בגילאים 25-67 עומד על 85% אצל גברים חרדים זה פחות מ-50%. אילו שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה דומה לשאר האוכלוסייה, זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל ואפשר היה לעשות בכסף הזה הרבה מאוד דברים” אמר ליברמן.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני תקף את דבריו של אביגדור ליברמן ואמר כי “הדברים החמורים של ליברמן בישיבת הסיעה על יוקר המחיה, לא ראויים אפילו לתגובה. את הדברים שלו צריך לשלוח במריצה למזבלה.”

- פרסומת -

ח"כ אורי מקלב הגיב על דברי ליברמן: בנסיון להציל עצמו מהכשלון הקולוסאלי בטיפול ביוקר המחיה ליברמן מסית ומגלגל את האשמה כלפי הציבור החרדי בצורה בזויה, יהירה ושפלה, – 'הכה בחרדים והצל את מוסקבה'. ליברמן שעד לפני שבוע טען כי אין יוקר מחיה גילה פתאום כבר את ה'אשמים' ליוקר המחיה ו'הסיבה' לכך!. מפלגה שרוקנה את הקופה הציבורית בשחיתות בגניבה כארגון פשע לטובתם האישית צריכה להעלות מיסים כדי שיהיה להם מהיכן לגנוב שוב'.