בנט וליברמן מודיעים: מורידים מיסים למשפחות עובדות בלבד

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן. צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי מציגים הערב (רביעי) את תוכניתם הכלכלית להוזלת יוקר המחייה, שכוללת הורדת מיסים על מוצרי יסוד.

ראש הממשלה בנט אמר: “אנחנו מורידים מכסים בשלל מוצרי צריכה כולל בשר, ביצים ורהיטים. מה שמנחה אותי הוא שהמדינה שלנו תהיה מדינה שמי שעובד לפרנסתו יוכל להתקיים פה בכבוד. הממשלה שלנו שמה לה ליעד לסייע למשפחות. אנחנו חותמים על חוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים”.

בכוונת הממשלה להפחית את המס לכל עובד ב-223 שקלים בחודש עבור כל ילד בגיל 6-12. “משפחה עם שני הורים ושלושה ילדים בגילים האלה תהנה מעוד 1,300 שקלים בכל חודש.

ראש הממשלה ציין כי בכוונת הממשלה להוריד מכסים “בשלל מוצרי צריכה כמו בשר, דגים, קמח, שמן זית, ביצים – שכולם משתמשים בזה, וגם רהיטים וכלי מטבח”.

- פרסומת -

על עליית המחירים בשבועות האחרונים אמר בנט: “המחירים עולים אבל אנחנו נישא בחלק מהנטל. מדובר בחוזה חדש בין המדינה לאזרחים, חוזה הוגן. שהאזרחים שעובדים ונושאים בנטל הקיום של המדינה מגיע להם לשמור יותר מהמשכורת שלהם. התפקיד שלנו זה לקחת מהם פחות מיסים ולייצר באומץ גדול תחרות אמת שתפחית מחירים”.

יו”ר יהדות התורה ויו”ר ועדת הכספים לשעבר ח”כ משה גפני אמר בתגובה להצגת התכנית של בנט וליברמן: “במשך כמה חודשים עשיתם נזק בל יתואר, העלתם מיסים, צווים, חוקים, תקנות, העברתם תקציב רע ופגעתם במשפחות של מעמד הביניים, בעוסקים עצמאים ובעסקים קטנים ובינוניים. פגעתם בכולם, ועכשיו אתם מנסים לתקן חלק ועוד רוצים לקבל על זה קרדיט ותשבוחות.

אביגדור ליברמן
 

אל תזיקו ואל תועילו. תבטלו את כל מה שעשיתם עד היום, את הנזק הגדול שגרמתם לציבור ולכלכלה בישראל, ואחרי זה תבואו עם נסיונות לדבר על הטבות. לא מעוקצכם ולא מדובשכם. אל תעשו טוב ואל תעשו רע, תבטלו את הרע והטוב יבוא ממילא”.

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב: הצמד המבוהל, שעד לפני שבועיים אמר שהכל גן עדן והפגין אטימות למצוקה הכלכלית, נלחץ מקמפיין ש״ס שהצית את המחאה הציבוריות והלחץ התקשורתי”

הם גיבבו כמה צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם ״המשפחות הטובות״ – שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחיה” אמר דרעי.

לדבריו “זו לא התכנית שתוריד את יוקר המחיה! זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי, בנט ולפיד, החלוקה האכזרית שלכם בין ״טובים״ ו״רעים״ מזעזעת. אף ילד במדינת ישראל אסור שיהיה רעב! איבדתם את החמלה, איבדתם את הבושה, איבדתם את הקשר עם העם בישראל. כולם ראו עד כמה הלחץ הציבורי מבהיל אותם. לא נרפה ולא נשתוק עד שנוריד באמת את יוקר המחיה ונביא רווחה כלכלית לכוווולם” אמר דרעי.