מחנה הימין יחרים את גלי צה”ל בעקבות הדחת ברדוגו

ראשי מפלגות המחנה הלאומי פרסמו הודעה משותפת לפיה לא יתראיינו מכאן ואילך ברדיו גלי צה”ל, וזאת בעקבות הדחת איש הימין מהתחנה “לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל״צ, ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה״ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה״ל לאלתר”

רבים מהח”כים מוקדם יותר איימו שלא להתראיין יותר לתחנת הרדיו עד לשינוי ההחלטה. בין הח”כים שיחרימו את התחנה, השר לשעבר אמיר אוחנה והח”כים אופיר כץ, קטי שטרית, יואב קיש, גלית דיסטל אטבריאן, עמיחי שיקלי ועוד.

ח”כ אמיר אוחנה היה אחד מהראשונים שצייץ בטוויטר כי “‏לאור פיטוריו של ברדוגו ועד להודעה חדשה, לא אתראיין עוד בגל”צ. מי שמעוניין להאזין לרדיו צפון קוריאה – שיבושם לו”. הוא הוסיף: “אני קורא לחברים נוספים המוחים נגד הבולשביזם הזה להצטרף. די למנטליות העבדים. הם זקוקים לנו לא פחות משאנחנו להם”. חברו לליכוד, ח”כ פטין מולא שינה את תמונתו בטוויטר לתמונתו של ברדוגו כאות הזדהות.

גלי צה"ל – ויקיפדיה

- פרסומת -

המחאה מגיעה לאחר הודעתה של מ”מ מפקדת גלי צה”ל, גלית אלטשטיין, כי התוכנית “חמש בערב” תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהובלתו של ירון וילנסקי, שכיום מגיש את התוכנית יחד עם ברדוגו. לפי הודעה התחנה, הוחלט לייצר הפרדה בין חדשות לפובליציסטיקה – ולכן התוכנית תבוטל.

בגלי צה”ל הבהירו כי ברדוגו צפוי להמשיך להגיש את התוכנית “מחשבות בע”מ”, וכמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בתחנה הצבאית. יו”ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו גינה את החלטת מפקדת התחנה, ומסר כי “ההדחה של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל”.