הצלחה נוספת לאופוזיציה: חוק הגיור נדחה למושב הבא

בצלאל סמוטריץ
סמוטריץ. צילום: דוברות הכנסת

לאחר התנגדות סיעת רע"מ חוק הגיור נדחה למושב הבא, רע”מ הודיעה לקואליציה שלא תתמוך בחוק הגיור מאחר והעמדה המסורתית שלה הייתה לא להתערב בנושאים דתיים יהודיים מחשש להתערבות גומלין, למעשה בלעדיהם אין רוב לקואליציה ולכן החוק נדחה.

יו”ר ‘הציונות הדתית’, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ שלח מוקדם יותר היום מכתב בשפה הערבית לחברי הכנסת של סיעת ‘רע”מ’, במכתב הזהיר אותם שלא להתערב בעניינים פנים דתיים בישראל ולהצביע בעד חוק הגיור.

את מכתבו פותח סמוטריץ’: “חוק הגיור שאתם מתעתדים להצביע בעדו היום לדרישת הקואליציה נוגע לעניינים הפנימיים, החשובים והרגישים ביותר ליהדות ויהיו לו השלכות נרחבות וארוכות טווח על האסלאם בישראל ועל היחסים בין בני הדתות היהודית והמוסלמית בישראל”.


עוד ציין במכתב לחברי רע”ם כי “החוק יאפשר לכל רב עיר, עיירה וכפר להקים בתי דין לגיור ולגייר לפי דעתו האישית ולא ירחק היום שאותם הרבנים הרוצים לגייר מוסלמים יקימו כיתות גיור באוניברסיטאות, בבתי החולים, בכפרים הערבים, ובכל מקום שבו הם יוכלו לשכנע את ערביי ישראל להפוך ליהודים. על פי החוק החדש איש לא יוכל למנוע זאת מהם”.

- פרסומת -

“זאת ועוד, במשך שבעים ושלוש שנות קיומה של מדינת ישראל הייתה מוסכמה לא כתובה של כבוד הדדי בין הדתות, ולפיה כל דת מנהלת את ענייניה הפנימיים ללא התערבות של בני דתות אחרות. כך אתם, המוסלמים, הקפדתם לא להתערב בענייני היהדות הפנימיים, ואנחנו היהודים לא התערבנו בענייני האסלאם”.