בן ישיבה גייס אתמול מאה אלף דולר לישיבה בטרמפ

חיסכון ופיננסים
צילום: אביחי טבק

תלמיד ישיבת 'כנסת יחזקאל' באלעד חזר מאיסוף כספים לישיבה כנהוג בערב ימי הפורים, הוא התקשה לחזור בתחבורה ציבורית רגילה וניסה לעשות זאת באמצעות טרמפים כמקובל בעולם הישיבות, הבחור הופתע לראות רכב מפואר עוצר על ידו ומעלה אותו לאן שיחפוץ להגיע.

בדרך מתברר לבחור בשיחה עם הנהג כי מדובר באיש עסקים גדול המתגורר במקסיקו סיטי, ושוהה לביקור בישראל, הנגיד שאל את התלמיד מהיכן הוא שב והבחור סיפר כי הוא חוזר מגיוס כספים עבור הישיבה, לפי הפרטים שהגיעו ל'המחדש', התלמיד הוסיף וסיפר לנהג העשיר כי לאחרונה קומה שלמה בישיבה נשרפה כליל, ועל כן הבחורים מתגוררים בתת תנאים ובצפיפות, הנהג הסתקרן וההמשך ממש נשמע דמיוני, אולם 'המחדש' בדק את הסיפור לאשורו עם כל הגורמים והשמות שמורים במערכת 'המחדש'.

"אני אגיע לישיבה עכשיו ממש יחד איתך ואם כנים דבריך אתרום סכום נכבד מאוד לישיבה – סכום שיכולו לשקם את הפנימיה באופן מיידי" אמר הנהג וקיים.

הנהג הגיע עם התלמיד לישיבה כדי לראות את המקום שנשרף, משם הובא העשיר אחר כבוד לביתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אטינגר המתגורר בעיר אלעד, העשיר הפתיע את ראש הישיבה ואת הבחורים שנוכחו בחדרו ושלף שיק על סך מאה אלף דולר.