"ספסלי חברות" לזכרו של הילד שנהרג מרסיס בשומר החומות

עיריית שדרות, משפחת אביגל וחברת "אמדוקס" השיקו היום בעיר את "ספסל החברות", ספסל מיוחד שנבנה ועוצב לזכרו של הילד עידו אביגל ז"ל, שנהרג מפגיעת רסיס רקטה במבצע "שומר החומות". ראש העיר, אלון דוידי: "התרגשתי להיענות לבקשת המשפחה בהנצחתו של עידו ז"ל באמצעות 'ספסלי החברות' בכל גני הילדים בעיר".

צילום: חן נזרי, עיריית שדרות

עידו אביגל היה בן 5 בלבד כשנהרג מפגיעת רסיס רקטה שחדר לממ"ד בו שהה במבצע "שומר החומות" בחודש מאי בשנה שעברה. המוות שלו הכה בכל המדינה ובפרט בעיר מגוריו, שדרות.

ראש העיר, אלון דוידי, נפגש עם שני ואסף, ההורים של עידו, גם בזמן השבעה וגם אחריה, ויחד סיכמו על דרך הנצחה מיוחדת לעידו בעיר שדרות. במכתב מרגש ששלחה לראש העיר, הציעה שני ליצור "ספסל חברות", ספסל שיוצב בכל גן ילדים בעיר וכל ילד או ילדה שירגישו תחושה של בדידות, יוכלו לשבת על הספסל וחבריהם לגן יצטרפו אליהם. "המטרה של הספסל היא קירוב חברתי, שילדים שיש קושי להתחבר לאחרים, יוכלו לשבת על הספסל וכך ייגשו אליהם ויציעו להם להצטרף למשחק", כתבה שני.

דוידי רתם לפרויקט את חברת "אמדוקס" בשדרות שתרמו רבים מהספסלים וספסלים נוספים נתרמו על-ידי מעיין כהן, מחנכת בבית-ספר "גיל רבין", שזכתה בתואר "המורה של המדינה" והחליטה לתרום את הפרס שקיבלה לטובת הפרויקט.

לטובת הצלחת המיזם פעלה מטעם העירייה עינב זוביב בשיתוף עם חופית ברהמי, מנהלת קשרי קהילה באמדוקס שדרות.

- פרסומת -

היום הגיעו לגן "אלון" בעיר שני אביגל, ראש העיר, מנכ"ל אמדוקס שדרות, ירון הרוש, מעיין כהן ויחד עם הגננת מאיה ברדה ותלמידי "גיל רבין", הביאו את הספסלים לגן.

"היום הזה ריגש אותי מאוד", אמרה שני, "יש חשיבות חברתית לספסלים האלה, העובדה שהשם של עידו על הספסל מרגשת מאוד. גם המשפט 'ואהבת לרעך כמוך' שכתוב על הספסל זה משפט שעידו היה אומר כל יום, הייתה לו נתינה מאוד גדולה".

צילום: חן נזרי, עיריית שדרות

ראש העיר שדרות, אלון דוידי: "המוות של עידו ז"ל הכה בכולנו. רק מהתמונות שלו ניתן להבין איזה ילד מתוק ומקסים הוא היה. זכיתי להכיר את הוריו היקרים שני ואסף, ואני מודה להם על הרעיון המבורך להנצחת עידו באמצעות ספסל חברות שייתן מענה לילדים עם קושי חברתי. היום הזה הוא מורכב, עצוב מצד אחד על מותו של עידו ושמח שבכל גן ילדים יהיה ספסל חברות כזה. אני מודה לאמדוקס שדרות ולמורה מעיין כהן על השותפות במיזם מבורך זה".

ירון הרוש, מנכ"ל אמדוקס שדרות, אמר: "אני ירון ואני מנהל ואת סניף אמדוקס בשדרות. אתם יודעים מה זה אמדוקס? אנחנו חברה שמפתחת טכנולוגיה למפעילי הטלפונים הניידים הכי גדולים בעולם. בחברה שלנו עובדים אנשים מכל האוכלוסיות ואנחנו מאוד מאמינים בחברות ובקבלת האחר. תושבי שדרות ובהם אתם הילדים, מאוד יקרים לליבנו ואנחנו חברים כבר הרבה שנים. ועושים הרבה דברים טובים ביחד. ולכן בחרנו לקחת חלק במיזם הספסלים ולעודד שיח בנושא חברות וערבות הדדית. ספסל החברות שאנחנו מקימים פה היום ובעוד גני ילדים בעיר מאפשר לשבת ולדבר, למצוא שפה משותפת, להקשיב ולתקשר. הספסל הזה מאפשר לכם להיות טובים יותר וליצור לכם ולחברים עתיד טוב יותר. אני בטוח שתשתמשו בו".