מזכיר הכנסת פורש מתפקידו

מזכיר הכנסת אריה האן פורש החודש מתפקידו מקורביו: "מדובר ב"מיני הדחה" באווירה טובה" המזכיר החדש עו"ד אייל יינון

טולי פיקרש 05/04/2007

"זאת הייתה 'מיני הדחה' אבל באווירה טובה"- כך תיארו מקורביו של מזכיר הכנסת אריה האן את ההודעה על החלטתו לפרוש מהתפקיד, לאחר 11 שנים.

נמסר כי האן הודיע על החלטתו ליו"ר הכנסת דליה איציק ונימק את עזיבתו בהגיעו לגיל 67.

- פרסומת -

ואולם, לאתר החדשות 'דתילי' נודע כי להודעתו של אריה האן קדמה שיחת טלפון שיזמה יו"ר הכנסת איציק אליו, במהלכה 'שכנעה' אותו איציק ל'פרוש בצורה מכובדת' בהגיעו לגיל הפרישה.

מקורביו של מזכיר הכנסת סיפרו כי האן ידע מראש על הכוונה, "זו הייתה 'מיני הדחה' אבל באווירה טובה", הדגישו המקורבים.

עו"ד אריה האן שימש ב- 11 השנים האחרונות כמזכיר הכנסת ונחשב לאורך כל השנים למזכיר מוערך, שמילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר

האן הספיק לעבוד תחת שלושה ראשי כנסת- אברהם בורג, רובי ריבלין וכעת עם דליה איציק. ואולם, עם כניסתה של איציק לתפקיד יו"ר הכנסת התרוצצו שמועות על כוונתה להחליפו באיש אמונה אבי בלשניקוב.

בסופו של דבר הושגה מעין 'פשרה' כאשר איציק החליטה, לראשונה, לפצל את תפקיד מזכיר הכנסת ולמנות לצדו מנכ"ל. על פי החלטת איציק, המזכיר יהיה אחראי על הצד הפרלמנטרי במשכן, כולל קביעת סדר יום למליאה, ניהול הצבעות וכול', ומנכ"ל- שיהיה אחראי על הצד הניהולי- אדמיניסטרטיבי של הכנסת, כולל אחריות על 'מתיחת הפנים' שעובר בימים אלה משכן הכנסת.

לתפקיד המנכ"ל נבחר, כאמור, אבי בלשניקוב, שבינתיים עם הפיכתה של איציק לממלאת מקום נשיא המדינה- משמש גם כמנכ"ל בית הנשיא בפועל. יחד עם זאת, בכנסת נתפס הדבר כהצרת צעדיו של המזכיר האן.

"מזכיר הכנסת הנוכחי מסיים קריירה מפוארת ויוצא לגמלאות בגיל 67", מסר המנכ"ל בלשניקוב בתגובה להודעת הפרישה. עד לתפקידו האחרון כמזכיר הכנסת שימש האן במגוון תפקידים. בין היתר, שישמש כמזכיר והיועץ המשפטי של סיעת המפד"ל, סגן יו"ר המועצה הציבורית הממלכתית לחילופי צעירים ונוער, יו"ר ועד היועצים והמזכירים הפרלמנטריים; יו"ר הסתדרות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית ואף כקומונר בתנועת 'בני עקיבא'.

את אריה האן יחליף בתפקיד עו"ד אייל יינון (40) המשמש כעוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה וקודם לכן היה סגן היועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה. יינון, שיהיה המזכיר השישי של הכנסת, הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית. עו"ד יינון, שייכנס בקרוב לתפקיד, הוא בנו של מיכה יינון, לשעבר יו"ר רשות השידור וכיום בכיר במשרד החינוך והתרבות.