איך לבחור מצלמה לרכב?

מצלמות לרכב (המכונות גם – "מצלמות דרך") הופכות בשנים האחרונות לנפוצות ביותר בכל רחבי העולם, ובפרט בישראל. מצלמות אלו מתעדות את המתרחש במהלך הנסיעה ובכך מספקות תיעוד מצולם ומדויק אשר אינו משתמע לשתי פנים של מה שאירע במקרה של תאונה, למשל, כמו גם עבירות תנועה המיוחסות לנהג או כל מקרה אחר על הכביש אשר עשוי להיות שנוי במחלוקת. מצלמות אלו כבר סייעו לאינספור אנשים להוכיח את חפותם במקרים בהם יוחסה להם אחריות בלתי מוצדקת לתאונה, כמו גם להוכיח כי לא ביצעו עבירת תנועה שנטען שביצעו.

pixabay

עבור כל מי שמחליט לצייד גם הוא את רכבו במצלמת דרך, כיצד מומלץ לבחור מצלמה זו? להלן מספר קריטריונים שכדאי להכיר ולקחת בחשבון בעת בחירת המצלמה:

פונקציות צילום שונות – מצלמת רכב בסיסית מצלמת ומתעדת את מה שקורה על הכביש שלפני הרכב, בעצם את מה שהנהג עצמו רואה. אך מצלמות מתקדמות שונות כיום מציעות גם פונקציות נלוות נוספות אשר פעמים רבות מתגלות כיעילות ביותר. למשל – אפשרות לצילום לילה באיכות גבוהה יחסית, אפשרות לצילום אחורי וקדמי בו זמנית, הקלטה של קול בנוסף לצילום הווידיאו ועוד. בדגמים מסוימים מצוידת המצלמה לרכב גם בחיישן תנועה המאפשר להשאיר את המצלמה ב"כוננות" כל הלילה ובזמן שהרכב חונה, ולהידלק ברגע שמישהו פותח את הרכב. כך תשיגו תיעוד מצולם במקרה ויגנבו לכם את הרכב, מה שיקל משמעותית על תפיסת הגנבים.

מחיר – סוגיית המחיר משחקת תפקיד מסוים בכל רכישה שאנו עושים, אך במקרה של מצלמה לרכב חשוב בעיקר להבין כי אין ממש פרופורציה בין מה שמצלמות אלו עושות והערך המוסף שהן מעניקות לנו, לבין מחירן. מצלמות לרכב נמכרות כיום בישראל במחירים כמעט מגוחכים (מאות בודדות של שקלים למצלמות האיכותיות והמתקדמות יותר), ולכן עדיף להתעלם מסוגיית המחיר וללכת על מצלמת דרך איכותית ואמינה, כזו שבאמת תתאים לכם ותעניק לכם ערך מוסף

הטענה ומקור אנרגיה – מצלמה לרכב מגיעה לרוב עם סוללה פנימית נטענת, ובמקרים רבים ניתן לחברה ישירות למצת כך שתקבל את האנרגיה שלה ישירות מהמצבר של הרכב. עם זאת, מומלץ לברר בדיוק את סוג ואיכות הסוללה בדגם שאתם שוקלים לרכוש, ולהבין כמה זמן היא יכולה לפעול לא הטענה וכמה זמן לוקח להטעין אותה. זאת במידה ואינכם מעוניינים להסתמך על הטענה רציפה במהלך השהייה ברכב

- פרסומת -

כרטיס זיכרון – על מנת לנצל את היתרון של מצלמות לרכב (ואת עצם המהות והיעוד שלהן), יש לשמור את הדאטה המצולם, לפחות למשך כמה ימים או שבועות. זאת על מנת להיות בטוחים כי במידה ונזדקק בחומר המצולם על מנת להוכיח את חפותנו מאחריות לתאונה, למשל, הצילומים אכן יהיו זמינים עבורנו. לכן, חשוב לברר עם איזה כרטיס זיכרון מגיעה המצלמה, כמו גם לבדוק בנוגע לאופציות נוספות לאגירת המידע דוגמת העברה מיידית וישירה למחשב או כרטיס זיכרון חיצוני, הקלטה מחזורית ומגוון אפשרויות נוספות הזמינות בתחום זה כיום.

היכנסו לאתר מומדיה לקטלוג מצלמות לרכב. האתר מאפשר לרכוש אונליין אביזרים לסלולר וציוד היקפי כולל כיסויי אייפון, מגן מסך, מטען לרכב, מצלמות לרכב, מעמד לפלאפון עוד מיצרנים מובילים.