איך להתגרש נכון?

במהלך גירושין שני הצדדים נמצאים במצב רגשי לא פשוט, הליך גירושין הוא תמיד תהליך לא קל. יש אנשים שמרגישים תחושה של צער שמערכת הנישואים נכשלה, יש אנשים שמרגישים הרבה מאוד כעסים כלפי הצד השני. יש אנשים שמרגישים חרדה וחוסר ודאות לגבי ההמשך, לא יודעים איך להמשיך לאחר כישלון קשר.

רגשות קשים במהלך תהליך הגירושין

כל הרגשות החזקים האלה באים לידי ביטוי בתוך תהליך הגירושים. כאשר נכנסים לתוך תהליך גירושים חשוב מאוד להתעלות מעל כל הקושי. לנסות להגיע להסכמות בצורה שקולה וחכמה. יש נושאים רבים לטפל בהם בתוך תהליך גירושין. יש לטפל בנושאים כמו מזונות ילדים או מזונות אישה וחשוב לנהל זאת נכון. הדרך הנכונה היא להגיע לפתרונות בדרכים של שלום. לשמור על ערוץ תקשורת פתוח. ולא להגיע למצב של מאבק קשה. במיוחד כאשר יש במשפחה ילדים והם עלולים להיפגע עם כל תהליך הגירושים.

לא לפגוע בילדים בהליך הגירושין

ככל שתהליך הגירושים יותר תוקפני ופחות ידידותי, ילדים עלולים להיפגע יותר. גם אם נדמה לכם שהילדים לא מעורבים, הילדים מבינים הרבה וקולטים את רוב מה שקורה. בתוך תהליך גירושין צריך להחליט החלטות רבות, להסכים על פרטים רבים מאוד. חשוב לעשות את התהליך בצורה רגועה ולא לוחמנית. יש אנשים שחושבים שהם צריכים לקחת עורך דין שיעשה מלחמה חזקה בצד השני. אם יש אפשרות להימנע מכך זה עדיף. אם הצד השני פועל בצורה הוגנת, יש לכם אפשרות לנהל דיון בוגר וידידותי, זה תמיד עדיף על מלחמה קשה. תהליך כזה של גירושים עדיף עבור הילדים וגם עבורכם.

לא להפוך את הגירושין למלחמה

יש אנשים שנסחפים אחר לוחמנות של עורכי דין .הם פשוט מתרגלים למאבק המשפטי ומתחילים לחבב אותו. יש אנשים שהם פגועים מכל מיני דברים שקרו בקשר, ומנצלים את הליך הגירושין כדי לנגח את הצד השני. זה גורם לגירושין קשים וכואבים עבור שני הצדדים, שמשאירים צלקות גם על הצדדים וגם על הילדים. לכן צריך לחשוב בצורה שקולה ולעשות את כל המאמצים להתגרש נכון, בצורה ידידותית ככל האפשר.