איך לחגוג יום הולדת גיל 4?

מסיבת יום ההולדת של הילד אמורה להיות אירוע משמח ומהנה, אבל מה לעשות שלנו ההורים יש את החשש המובנה ממנו, בעיקר הלחץ למצוא רעיון שיעמוד ברף מסוים אבל לא יהיה כרוך בהשקעה כספית גדולה מדי ובמאמץ מיוחד, אנחנו גם רוצים שהחגיגה תעמוד בציפיות של הילד, שמחכה לה בכיליון עיניים זמן רב ורואה את המסיבות המושקעות של החברים. אין ספק שיום הולדת מוצלח מתחיל במחשבה תחילה, ארגון נכון מראש, של קישוטים למסיבה ומזכרות מעניינות כמו בקבוקים לילדים או צעצועים למיניהם, יכול לחסוך לחץ מיותר עם התקרב התאריך.

איך מארגנים את המסיבה?

כדי להקל על ההורים ננסה לחשוב יחד על הדרך לארגון מוצלח של המסיבה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לשבת ולהחליט על תאריך ולהביא אותו לידיעת הילדים האחרים, כדי שלא יהיה מצב שאחד החברים הקרובים לא יוכל להשתתף, לאחר שקבענו תאריך צריך לחשוב על הקונספט של המסיבה, האם רוצים דווקא פעילות מסוימת עם הילדים, האם נרצה גם להעביר מסר חינוכי, כמו למשל לקחת סדרה חינוכית כמו כח פיג'י שם יש מסר על שיתוף פעולה חברתי להשגת מטרות, ולהפוך אותה לקונספט העיקרי. לתכנן מראש מהו הסכום שאותו אנחנו רוצים להשקיע במסיבה כדי לא להיגרר להוצאות כספיות מיותרות, ולדאוג למבוגרים שיהיו בזמן המסיבה ויעזרו לתפעל אותה כמו שצריך.

רעיונות למסיבות יום הולדת

רעיון לדוגמא שיפתח את היצירתיות של הילדים הוא לעשות כמו מסיבת תחפושות, סוג של מסיבת אופנה, בה ניתן לילדים להתפרע עם הדמיון שלהם. נקנה אביזרי לבוש פשוטים כמו כובעים מיוחדים או עניבות, ועוד כל מיני אביזרים וניתן לילדים להפיק הצגה או משחק משל עצמם עם האביזרים שקנינו, ובסופו של האירוע אפשר לצלם את הילדים ולהדפיס במדפסת או עם צלם מגנטים ולתת לכל ילד מזכרת נחמדה הביתה.
רעיון נוסף הוא ציור באקדחי מים, קונים שפריצרים ואקדחי מים וממלאים אותם בגואש מהול במים, תולים ניירות גדולים על כן ציור או אטבים, ונותנים לילדים ליצור מחזות ודמויות לפי תכנית מסוימת או סתם להתפרע כפי העולה על רוחם.