למה משמשים חומרי בידוד?

לאדם מן השורה אולי קשה להבין ברגע הראשון למה משמשמים חומרי בידוד ולמה בעת בניית בניין או בית פרטי זה יהיה אחד הדברים החשובים, חומרי בידוד הם אולי מושג ששייך לענף הבנייה אבל בעצם כל אחד מאתנו משתמש בחומרים מבודדים מדי יום ומדי שעה, הכיצד? הבגדים שאנחנו לובשים עלינו הם בעצם בגדים שעשויים מחומרים מבודדים שנועדו לבודד ולשמור על חום הגוף שלנו מפני הקור שבחוץ. עיקרון הפעולה של חומרי בידוד בתהליך של בנייה הם דומים, בבואנו לבנות את הבית המושלם אחד הדברים החשובים הוא מזג האוויר והטמפרטורה שתשרור בו, אמנם בימינו יש את הפתרון הנפוץ של השימוש במזגן, אבל הוא כידוע לא חוסך באנרגיה או בכסף שלכם, והפתרון הבסיסי והיעיל יותר הוא להקפיד בתהליך בניית הבית על בידוד תרמי שעשוי מחומרים טובים שיחסוך לדרי הבית שימוש רב במזגן הן בתקופת החורף והן בתקופת הקיץ.

מהם היתרונות בשימוש בחומרי בידוד?

חומרי בידוד טובים יהפכו את הבית לאטום מפני פגעי מזג האוויר, גם שבחוץ הטמפרטורה תעלה או תרד בתוך הבית ימשיכו להרגיש נעים, ונוכל לעשות שימוש מינימלי בלבד באמצעים לחימום או קירור הבית כמו מזגן, מלבד זאת חומרי בידוד איכותיים ימנעו גם מרעשים סביבתיים לחדור לבית וישמרו על בידוד אקוסטי מלא, ישנם בניינים שנמצאים באזורים רועשים במיוחד שם הרעש החיצוני עלול להוות מטרד של ממש ולפגוע משמעותית באיכות החיים של התושבים.
נקודה חשובה נוספת, בידוד נועד גם לשמור על קירות הבית מפני רטיבות, הרטיבות נוצרת בתהליך המכונה קונדנסציה – עיבוי, כאשר אדים של מים חמים למשל במטבח או באמבטיה מרטיבים את הקרמיקה או השיש הקרירים או אפילו הקירות החלונות או התקרה, האדים נהפכים למים ונוצרת רטיבות שמתבטאת בכתמי לחות, פטריות או עובש.

האם זה שווה את ההשקעה?

השקעה בבידוד טוב הינה השקעה משתלמת במיוחד, העלות של בידוד טוב לבית היא זניחה לעומת ההשקעה העתידית שעלולה להיות בעתיד במקרה של רטיבות או נזילה, ובנוסף לחסוך מאות שקלים בשימוש מיותר במזגן שיכול היה להימנע אם היה בידוד טוב לבית או לבניין.