איך תרגול פיזי בבאלאנס בורד יכול לעזור לנו בשיפור האיזון הנפשי?

 מה הקשר בין איזון פיזי לאיזון נפשי? איך יוגה ומדיטציה קשורות אחת לשנייה ואיך הן קשורות לבאלאנס בורד – Balance board ? נשמע מופרך? בואו נסביר.

גוף ונפש קשורים אחד לשני – את זה אנחנו כבר יודעים, איזון הוא אחד המצבים הנפשיים הכי נחשקים בעולם בו אנחנו חיים – איזון נפשי, איזון בין עבודה לחיים, איזון בין זמן לעצמי לזמן ביחד, איזון איזון איזון. אז איך תרגול בבאלאנס בורד באמת קשור לאיזון? האם הבאלאנס בורד באמת יכול לשפר לנו את האיזון? לא רק הפיזי, אלא הנפשי.

אז ככה – אחד המפתחות הכי חשובים ליצירת איזון בחיים הוא היכולת שלנו להגיע למצב של מדיטציה. מצב שבו המוח שלנו מתרוקן ממחשבות ואנחנו מרוכזים ב100 אחוז בהווה, נמצאים ברגע הזה, בתחושות הפיזיות שאנחנו מרגישים כרגע. תרגול יוגה ומדיטציה נועד להביא אותנו למצב הזה, מצב של נוכחות ברגע, מצב מדיטטיבי. ככל שאנחנו נמצאים במצב הזה יותר זמן ביום – אנחנו נעשים יותר רגועים, יותר קשובים לעצמנו ולסביבה – ובסופו של דבר גם יותר מאוזנים.

צילום: FREEPIK

אז איך לוח איזון עוזר לנו עם השגת השקט הפנימי הזה?

בניגוד לתפיסה הרווחת – מדיטציה לא מושגת רק בשתיקה ועצימת עיניים. מדיטציה או מיינדפולנס – מושגים במגוון דרכים ופעילויות – כאשר מה שחשוב הוא הגעה למצב של ריכוז מלא בהווה ונוכחות ברגע.

- פרסומת -

כשאנחנו מתרגלים על בורד האיזון אנחנו חייבים לגייס גם את הגוף וגם את המוח למשימת האיזון. אי אפשר לשייט במחשבות תוך כדי התרגול – כי המוח חייב להתרכז במה שקורה לנו ברגע זה בגוף – אחרת אנחנו נאבד את היציבות ונעוף מהבורד.  הבאלאנס בורד – Balance board בעצם מכריח אותנו להיכנס למצב של מדיטציה – מצב שבו כל החושים שלנו מרוכזים אך ורק במה שקורה עכשיו. ולכן, ככל שנתרגל יותר על הבורד – כך ניתן לנפש ולמיינד שלנו יותר 'זמן איכות', יותר שקט ויותר יכולת ריכוז – מה שיוליד באופן טבעי הרבה מאוד איזון נפשי לחיים שלנו.

אז חוץ מהיתרונות הברורים של פעילות גופנית, חיזוק שרירים ושיפור האיזון והיציבה הפיזיים – הבאלאנס בורד בהחלט תורם לשיפור האיזון והבריאות הנפשית הכל כך חשובה. מעבר לקרש האיזון, אפשר ליישם מדיטציה ומיינדפולנס בעוד דרכים. למעשה כל פעילות שדורשת ריכוז פיזי ומנטאלי כאחד יכולה להביא למצב הזה.

באלאנס בורד זו פשוט הדרך המושלמת להגיע למדיטציה ואיזון בכל זמן ובכל מקום.

מחיר באלאנס בורד נע בין 230 ש"ח ל470 ש"ח, כשהפערים במחיר קשורים בעיקר בעיצוב החיצוני.

הסבר מפורט על סוגי הבורדים השונים – תוכלו לקרוא במדריך המלא לבאלאנס בורד שנמצא אצלנו באתר.