
יהונתן חייט, מתנדב מד"א במסגרת השירות האזרחי, קיבל אות הצטיינות במסגרת אירוע ההצדעה השנתי למשרתי השירות הלאומי-אזרחי, שנערך בשבוע שעבר בירושלים. האירוע התקיים על ידי רשות השירות הלאומי-אזרחי ומשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות, במעמד מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי ומנכ"ל ארגון חברים שמעון גשייד.
חייט, בן 26 מנתניה, נשוי ואב לשלושה ילדים, החל את דרכו כמתנדב במד"א במרחב שרון ובהמשך המשיך את פעילותו בארגון במסגרת השירות האזרחי. במסגרת תפקידו הוא משמש כחובש ונהג אמבולנס, ולצד פעילותו המבצעית מסייע גם בהכשרת דור העתיד של מד"א.
בנימוקי הבחירה צוין כי חייט נבחר לקבל את אות ההצטיינות בזכות היסודיות, המחויבות, הנכונות להירתם לכל משימה והעשייה הבלתי פוסקת למען הצלת חיים. עוד נכתב כי בתקופות החירום והמלחמה היה מהראשונים להתייצב לכל משימה, בכל שעה וללא תנאי, תוך גילוי אחריות, מקצועיות ורוח התנדבות מעוררת השראה.
יהונתן חייט אמר לאחר קבלת האות: "אני נרגש ומודה על הזכות לקבל את אות ההצטיינות. השירות במד"א העניק לי הרבה – תחושת שליחות, חברים לחיים והזדמנות לעשות טוב בכל יום מחדש. בכל משמרת ובכל קריאה אני זוכר כמה משמעות יש לעזרה שאנחנו מעניקים לאנשים ברגעים המורכבים ביותר שלהם. אני מודה לכל מי שליווה אותי בדרך וגאה להיות חלק ממשפחת מד"א".
מנכ"ל מד"א, אלי בין, בירך את חייט ואמר: "יהונתן מייצג את הערכים היפים ביותר של מגן דוד אדום – מסירות, מקצועיות, אחריות ונתינה ללא גבולות. לאורך השנים הוא הוכיח מחויבות יוצאת דופן לפעילות הארגון ולמען המטופלים, גם בשגרה וגם בתקופות החירום המורכבות ביותר. אנו גאים בו על ההישג המכובד ומברכים אותו על קבלת אות ההצטיינות, הוקרה ראויה לפועלו ולתרומתו המשמעותית להצלת חיים".
האות שניתן לחייט במסגרת שבוע ההצדעה לשירות הלאומי-אזרחי מדגיש את תרומתם של משרתי השירות האזרחי לעשייה ציבורית משמעותית, ובמקרה זה גם להצלת חיים בשטח, בשגרה ובחירום.














