איתור נזילות מים – מדוע זה חשוב?

בימי החורף וגם בימי הקיץ: כל מבנה הוא כזה שבו יכולות להיות נזילות שמגיעות משלל חללים, מיקומים ואלמנטים שישנם במבנה ולכן חשוב לדעת כי נזילות אסור להזניח ויש לאתר ולטפל באופן מידי בגורם או בסיבה לכן שישנם מים שדולפים או כאלה אשר מציפים את המבנה.

אבל מדוע איתור נזילות הינו חשוב?

ברגע שיש לכם נזילה בבית, בעסק או בכל מבנה ציבורי או פרטי – חשוב שתבצע איתור נזילות מים בצורה טובה ומידית שכן העדר טיפול והתעלמות מהסיטואציה עלולה להוליד נזקים קשים למבנה, להתפתחות של הבעיה והתפשטותה אל חלקים אחרים במבנה, כמו גם שנזילות מים גורמות לעובש, לחות ורטיבות במבנה –  מה שעלול להוליד נזק לקירות, למרצפות, לחדרים בבית, כמו גם נזק בריאותי לאנשים שנמצאים במבנה.

אבל כיצד מתבצע איתור נזילה?

- פרסומת -

איתור נזילות מתבצע כמובן על ידי מומחים ואנשי המקצוע כמו חברות אינסטלציה, אינסטלטורים  טובים או כל איש מקצוע המומחה בנושא זה, כאשר כיום להבדיל מבעבר, איתור נזילות נעשה ללא הרס של קירות, ללא שבירה של אלמנטים בבית כמו גם ללא הרמת מרצפות.

איתור נזילות מים נעשה בכמה שיטות מרכזיות ביניהן: איתור באמצעות גז שיש לו צבע אך שאין לו ריח והוא אינו רעיל, כאשר גז זה עולה כלפי מעלה במקומות בהם קר יותר ובכך מסייע לאתר את הנזילה.

עוד מבצעים איתור על ידי החדרה של מצלמה טרמית חכמה אל הקיר או אל המרצפות שיודעת לזהות ולסמן את מקור הנזילה על ידי צבע, כמו גם באמצעות האזנה לקירות על ידי סטטוסקופ ואיתור נזילות על ידי ניסוי ותעייה אודות שעון המים שמורה מהיכן מגיעה הנזילה במידה והוא עדיין עובד כאשר סוגרים את הברזים ברחבי הבית.

אבל כיצד מטפלים בנזילה של מים?

על מנת לטפל בבעיה המומחים בתחום פועלים לפי מקורה הנזילה כמו למשל על ידי החלפה או תיקון של מערכות הצנרת במבנה, על ידי איטום קירות, איטום גגות, איטום סדקים בחלונות ועוד, כמו גם על ידי תיקון ברזים ושאר מקורות שגורמים לדליפות מים.

בכך יכולים רבים לתקן את הנזילה בכל מבנה ללא התעלמות מהנושא, כמו גם שלאחר התיקון ניתן יהיה ליהנות מאיכות חיים טובה יותר ומגורים או שהייה במבנה שאין בו עובש, ריח רע, לחות ושאר סכנות בריאותיות.