אנו רצים: אפליקציית הריצה שפיתחו תלמידי הישיבה התיכונית שתשפר את התוצאות שלכם

ריצה
צילום: דיוויד מארק, פיקסביי

תלמידי ישיבת בני עקיבא "קריית הרצוג" בבני ברק זכו בשבוע שעבר בתחרות יזמות בינלאומית. התלמידים השתתפו בתחרות כאחת מעשר קבוצות מישראל וממפיס. התלמידים מפתחים אפליקציה שתתאים את המוזיקה באופן אוטומטי לקצב הריצה של הרצים. כך לחובבנים ומקצוענים יהיה את היכולת להתאמן בצורה מיטבית. בנוסף האפליקציה תציג לרצים סטטיסטיקות שונות של נתוני הריצה ואף תזכיר לעשות הפסקות שתייה במקרה הצורך. הפרס של היזמים הצעירים, הוא הפרס האולטימטיבי שמבקש יזם, הם יקבלו מימון לפיתוח האפליקציה וישנם כבר מחשבות על שיתוף פעולה עם חברות גדולות בתחום.

4 תלמידי ישיבת בני עקיבא "קריית הרצוג" בבני ברק בכיתה י' זכו בשבוע שעבר בתחרות יזמות בינלאומית. דניאל פוירשטיין, יאיר ליקסנברג, ינון בן דרור ואורן כהן השתתפו בתחרות כחלק מתוכנית יוניסטרים, תוכנית יזמות תלת שנתית שנערכת בבית ספרם בשיתוף עיריית בני ברק. התחרות נערכה במשך 3 ימים בהתאם לתקופה ההשתתפות הייתה בזום, נושא התחרות היה שילוב של טכנולוגיה וספורט. התלמידים מפתחים אפליקציה שתמקסם את יכולות האימון של ספורטאים כחובבים. האפליקציה תשמיע מוזיקה על פי קצב הריצה של הרצים. במידה והקצב גבוה גם קצב המוזיקה יהיה מהיר יותר וכך ידרבן את הרץ להמשיך בקצב הגבוה, כך גם במידה שהרץ בריצת שחרור המוזיקה תהיה בהתאם ותאפשר שחרור נעים.

היזמים הצעירים יכניסו לאפליקציה גם פונקציות נוספות כמו: נתונים סטטיסטיים, תזכורות להפסקות שתייה ואף הישגים ומטרות של הרצים. התלמידים הכינו תוכנית עסקית מסודרת הכוללת אפליקציה בשתי גרסאות, בגרסה חינמית ובגרסת פרימיום שמוערכת בתשלום חודשי של עשרות שקלים.

היזמים הצעירים מקריית הרצוג. צילום: יח"צ

התלמידים שזכו בתחרות לומדים לתואר ראשון בהנדסה במכון לב ובמגמת מוזיקה, לדבריהם השילוב של תחומי הלימודים השונים הביא אותם אל הרעיון המקורי. אחד התלמידים שהשתתפו בתחרות יאיר ליקסנברג מספר "עצם ההשתתפות בתחרות שהיא גם מרחוק ונערכת באנגלית שאינה שפת האם הייתה אתגר. אנחנו שמחים מאוד שהצלחנו לזכות בתחרות ומודים לבית לישיבה ולמדריך ביוניסטרים על התמיכה לפני התחרות ובמהלכה. העבודה הקשה עוד לפנינו, אנחנו רוצים לשתף פעולה עם חברה גדולה ולשפר את יכולות הריצה של מיליוני רצים בעולם".

- פרסומת -

מנהל התיכון הרב משה ליקסנברג בירך את הזוכים, "אנחנו מעודדים כל העת את תלמידנו לפתח את מגוון כישוריהם. שיתוף הפעולה עם יוניסטרים בסיוע הנדיב של עיירית בני ברק מוכיח את עצמו במשך כל השנה וגם הפעם. נמשיך לתמוך בתלמידים שלצד המחויבויות שלהם כתלמידי תיכון יצליחו גם בעזרת ה' לפתח את האפליקציה".

ראש הישיבה התיכונית הרב משה צבי וקסלר הצטרך לברכות: "אני שמח וגאה בתלמידנו שעושים חיל בישראל ומחוצה לה. לא לחינם לימדו אותנו אבותינו שנפש בריאה בגוף בריא, שיפור איכות הריצה תשפיע בסוף גם על נפש הרצים. ברצוני להודות ליוניסטרים על קיום הפרויקט בישיבה ולעיריית בני ברק על התמיכה הכספית."