"דודי נתן" – עיון בפרשיות השבוע מאת הרב סגל

(צילום: אבי טאוב)

ספר חדש של הרב דוד סגל, יו"ר 'עזר מודיעין' עוסק בעיון בפרשיות השבוע מתוך מדרשי חז"ל.

אבי טאוב 02/04/2017

בימים אלו, יצא לאור ספרו של הרב דוד סגל, העוסק בפרשיות השבוע.

ייחודו של הספר, בהתייחס לנקודת המבט הייחודית, לספרי הרב, העוסקת בעיון למדני מעמיק, המבארת את פרשיות השבוע, מתוך מדרשי חזל. העיון הוא בדרך למדנית וממצה, המזכירה ממש את דרך הלימוד העיוני המוכרת לנו, בלימוד ש"ס ופוסקים.

- פרסומת -

הרב סגל הוא בנו של הגאון הרב מאיר אריה סגל זצ"ל, ששימש ראש ישיבה גדולה בפולין , עם עלייתו ארצה, שימש כרב בית המדרש המרכזי בחיפה והוציא ספרים רבים בכל מקצועות התורה. הרב סגל זצ"ל הוא נכד של הסבא הקדוש מנווהדוק זצ"ל שהוביל באירופה את את דרך תנועת המוסר המרכזית.

הרב סגל בוגר ישיבת "כנסת חזקיהו" בכפר חסידים, ומכון הרי פישל בירושלים, הוסמך לרבנות ודיינות במכוןהרי פחשל בירושלים וכאמור נצר לשושלת המפוארת של נווהרדוק.

הרב סגל לא טמן ידו בעולם הישיבות המסורתיותוהתחבר והיה לחלק מבניית עם ישראל בארץ ישראל, בהיותו רב צבאי ראשי לחיל הים במהלך שנים רבות בצה"ל.

עם הקמת העיר מודיעין היה ממישביה הראשונים, ויסד את ארגון החסד, "עזר מודיעין" ארגון המקיף בחסד ומסייע בכל דרך אפשרית לנזקקים ימים כלילות

הרב סגל היה חבר המערכת ב"אוצר הפוסקים" על אבן העזר וכתב ספרים ודברי תורה ומאמרים בענפים שונים של היהדות.

ספרו הנוסף החדש של הרב, נקרא "דודי נתן" הן על שם הרב המחבר והן על מהות חייו של הרב, המלאה בנתינה לנזקקים ועשיית חסד, ולמהות חייו המקיפה ומחוברת קשר בל ינתק בבחינת " אני לדודי ודודי לי", לתורתינו הקדושה, כפי שהדברים באים לידיד ביטויי עמוק ומקיף, בחבוריו של הרב, ובולטים במיוחד, בעומק פירושו למדרשי חז"ל, על פרשת השבוע.

מומלץ מאד להעשיר את הספריה התורנית של כל אחד בפירוש מיוחד זה, לפרשת השבוע, שיצא בהוצאת מוסד הרב קוק.