"יש בתוכנו שמיים": משקיע ההון-סיכון שחיבר ספר על פרשות השבוע 'בראי"ה אקטואלית'

מה מביא שותף בקרן הון-סיכון העוסק למחייתו בהשקעות בסטארטאפים לכתיבת ספר על פרשות השבוע בראיה אקטואלית שמחוברת לחיים ושואבת מתורתו של הרב קוק?

"הכל התחיל מכך שלאחר שסבי נפטר נתבקשתי לכתוב לזכרו (ובעקבותיו) משהו על פרשת השבוע שיתאים למשפחתי המורחבת והמאד מגוונת. לאחר כמה ניסיונות התחמקות אלגנטיות והתעקשות מבורכת מצד דודתי שהפצירה בי לעשות זאת, הבנתי שיש פה הזדמנות גדולה להוציא מתוכי משהו שהרבה יותר גדול ממני וכבר זמן רב מבקש לצאת לעולם…".

אורי מתאר כי הרעיון היה לחפש מדי שבוע נושא בפרשה שיכול להיות רלוונטי לחיים של כולנו כיום, דתיים וחילונים כאחד. כדי להנגיש את הנושא כל פרשה בסיפרו מתחילה מנקודה "אוניברסלית" ולא תורנית – שירי משוררים, תיאור אירוע היסטורי או כלכלי, נאום של מנהיג מוכר מהעולם, הגות של פילוסוף או זרם פסיכולוגי כזה או אחר או סתם סוגיה או אתגר שכולנו מתמודדים איתם ביום יום… רק לאחר אותה פתיחה הדברים מתחברים לפרשת השבוע כדי שגם קורא שאינו מורגל בספרות תורנית יוכל להגיע לפרשה מתוך מקום בטוח ומוכר.

העיקרון השני שאורי קיבל על עצמו בכתיבה היא לקשר את הדברים מידי כל פרשה לפיסקה מכתבי הרב קוק זצ"ל. לשאלתי מדוע בחר דווקא להביא מכתביו של הרב קוק הוא השיב כי בעיניו הרב זצ"ל מייצג את גאונות החיבורים ואת עמקות המחשבה לזהות את נק' האמת בכל תפיסת עולם. לברור מתוך דעות מנוגדות בעולם שטחי ו"דו-ממדי", את שורש נקודות האמת שבהן ולמצוא בו עומק "תלת-ממדי", לטובת אמת גדולה, עמוקה וכוללת יותר.

"בזכות" הקורונה שגרמה לו לעבור לעבוד בעיקר מהבית, אורי מצא את עצמו מקדיש מדי שבוע שעות רבות לחיפוש הנושא השבועי, האופן בו הדברים יונגשו בפתיחה לטובת כל קורא באשר הוא ולמציאת הפיסקה הרלוונטית בכתבי הרב קוק.

- פרסומת -

עם הזמן, תפוצת המאמר גדלה ממשפחתו המורחבת למאות רבות של אנשים שכמחציתם דתיים ומחציתם חילונים, רבים מהמגזר העסקי והחברתי, שקיבלו את הדברים מדי שבוע. "הפידבק שקיבלתי, ובעיקר הדיאלוג שזה יצר לי מדי שבוע עם השונים ממני בהשקפתם, שיכנעו אותי בסופו של דבר להחליט להוציא את הספר לאור".

הספר זכה למכתבי ברכה מרבנים מוכרים, לצד מכתבי המלצה מקוראים קבועים שאינם דתיים, מובילים חברתיים כמו גם אנשי עסקים בכירים במשק. "הבנתי שעל אף שאני לא רב או תלמיד חכם, "האות שלי בתורה" היא להנגיש סוגיות שונות ומגוונות ביהדות דרך פרשות השבוע וכתבי הראי"ה לציבור הרחב. בימים אלו של מחלוקות, אני מתפלל שהספר יסייע לאנשים למצוא את ה"שמיים" שבתוכם, וכחברה, למצוא את "השמיים" המשותפים לנו.

ב"ה מהדורה ראשונה של 1,500 עותקים נמכרה כמעט במלואה, ולאחר פסח צפויה לצאת מהדורה שניה.