הבית היהודי בעפולה יצא לדרך

מעל ל-300 איש הצטופפו באירוע הפתיחה של הבית היהודי בעפולה והביעו תמיכתם בחבר מועצת העיר חביב פרץ. יו"ר וועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי שהגיע במיוחד לברך: "אנחנו כאן כדי לתת גב לחביב, גב לעשייה האדירה שנעשית וגב כלכלי לעשייה העתידית, רק בית יהודי חזק יצליח לעשות דברים גדולים בעפולה".

עמי שרון 27/08/2013

מאות אנשים גדשו במוצאי השבת האחרונה את אולם הW גריל-בר בעפולה עם פתיחת קמפיין הבחירות של מפלגת הבית היהודי בעיר. בקהל הרחב ניכר היה כי הפסיפס האנושי המרכיב את המפלגה בעפולה הוא רחב ביותר ולצד כיפות סרוגות ואנשי מפד"ל מסורתיים אפשר היה לראות הרבה חילוניים המכירים ומוקירים את פעילותו של חבר מועצת העיר ומבקשים לחזק את מעמדו במועצת העיר עפולה.

ההרגשה שמשהו חדש מתחיל בסניף הבית היהודי בעפולה הורגשה הרבה בזכות מי שמתייצב לצד חביב פרץ כמספר 2 ברשימה, נתנאל כהן שבארבע השנים האחרונות מנהל את המחלקה לתרבות תורנית בעיריית עפולה. את המקום השלישי ברשימת המפלגה בעפולה שומרים במשבצת הציבור שאינו דתי, למאיר יונה, יו"ר דירקטוריון המתנ"סים בעיר שבעברו פיקד על מחנה פיקוד העורף צפון בנצרת. בבית היהודי מכוונים לכל הפחות להכפלת כוחה של המפלגה במועצת העיר והצבתו של חביב פרץ כסגן ראש העיר במועצת העיר הבאה. במקום הרביעי ניצבת הייצוג הנשי, דניאלה בן חמו, רכזת סניף "אמונה" הפועלת לרווחת ציבור השנים בעיר לאורך כל השנה, נועל את החמישייה, אברהם אזולאי מנכ"ל המועצה האזורית מגידו.

- פרסומת -

התייצבו לתמוך בבית היהודי בעפולה: רב העיר הרב שמואל דוד, חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי וחברת הכנסת שולי מועלם מהבית היהודי. רב העיר הרב שמואל דוד אמר כי החליט לחרוג ממנהגו ולהגיע לאירוע פוליטי לאור ההערכה הרבה שהוא רוכש לחברו חביב פרץ ולהוקרה הרבה שהציבור בעפולה צריך להוקיר. הרב שמואל דוד ציין כי הקמת ישיבת ההסדר והגרעין התורני בעפולה לא היו יכולים לקום ללא שיתוף הפעולה המשולש של חביב פרץ ראש העיר אבי אלקבץ והרב עצמו. הרב שמואל דוד אמר כי העשייה של חביב פרץ היא כרטיס הביקור שלו ועל העשייה הזו הוא ראוי לכל המחמאות מחד אבל גם לתמיכה של הציבור בקלפי ולהכפלת כוחה של המפלגה.

כהן נציג הדור הצעיר אמר כי בשנים האחרונות עבד לצד חביב פרץ, למד ממנו על העשייה המבורכת והוא משוכנע כי כנציג הצעירים במועצת העיר יוכל להיות הקול של הצעירים הדתיים והחילוניים כאחד ולתרום מיכולתו בצד החינוכי התרבותי והתעסוקתי של העיר. ח"כ ניסן סלומיאנסקי יו"ר ועדת הכספים של הכנסת אמר כי הוא מרגיש כמי שמגויס החל מהערב למען מטרה אחת, הכפלת ושילוש כוחה של הבית היהודי בעפולה.

סלומיאנסקי שמכיר מקרוב את עשייתו של חביב פרץ למען הציבור העפולאי מרשה לעצמו לומר בשמו של הציבור הזה תודה לחביב ומבטיח כי יעשה הכל יחד עם ההמונים שהגיעו לכנס כדי שחביב יהיה סגן ראש העיר לאחר הבחירות למועצת העיר. חברת הכנסת שולי מועלם סיפרה כי כבר ערב הבחירות לכנסת הייתה הרגשה שמשהו חדש מתחיל בעפולה. מועלם סיפרה כי במפגשיה עם החברים והחברות הרגישה שהציבור של הבית היהודי מרגיש שיש על מי לסמוך בהנהגת הבית היהודי בעיר ועתה הגיעה העת להחזיר לחביב ולנתנאל בתמיכה גורפת מצד הציבור בעפולה. חתן השמחה חביב פרץ נראה נבוך משהו מהמחמאות שהופרחו עליו ומהכנס הראשון מסוגו בתנועה בעיר. חביב אמר כי הוא מרגיש מחד בתמיכה ההולכת וגוברת בו ובעשייתו הן מקרב חבריו לדרך מהבית היהודי והן מקהל חילוני רב שמגיע בין היתר מתחום הספורט בו הוא פעיל מאד ולראייה בכנס נכחו שרון יונה מנהל בית הספר לכדורגל ויוסי מלכה יו"ר מועדון הכדורסל העפולאי.

רגע שסחט דמעות מרבים מהתומכים היה כאשר הזמין חביב את יעקב שדו בעלי אולמות פאר-בראשית וחברו הקרוב של חביב, הודה לו על הסיוע הרב, סיפר לקהל על הקשר הקרוב שהיה לו עם סימה ז"ל אשתו של יעקב ועל פעילותו של איש העסקים בתחום החסד והדת והכל בסתר והעניק לו תמונה ממוסגרת שלו, של רעייתו ז"ל יחד עם חביב ואשתו שתחי'. לסיום פרץ פנה אל הנוכחים ואמר כי במידה וכל אחד מהנוכחים ייקח על עצמו להביא ביום הבחירות עוד עשרה אנשים הבית היהודי יכפיל ואף ישלש את כוחו.