הגרלות? הפתרון למחירי הדיור הוא התחדשות עירונית במרכז הארץ

הישראלים רוצים לגור בתל אביב וחיפה ולא בעכו או דימונה. (צילומים: דתילי, ד"ר אבישי טייכר, פיקיויקי)

נו, נרשמתם להגרלה?
מה איזו הגרלה? הגרלת 10,000 דירות בהנחה.
אה, זה לא רלוונטי אליכם? הסיכויים שלכם לזכות אפסיים? אתם כנראה צודקים…

השבוע אמורה היתה להסגר ההרשמה להגרלות דירה בהנחה של משרד הבינוי והשיכון (אתמול הוחלט להאריך את ההרשמה בעשרה ימים נוספים) ובכלי התקשורת לא הפסיקו לנתח ולדסקס את הנושא. אבל מי שבחן באמת את הדברים גילה מהר מאוד שההגרלה המדוברת בכלל לא רלוונטית לרוב המוחלט של אזרחי ישראל.

או שיש לכם כבר דירה בבעלותכם (66% מהישראלים) או שאין לכם הון עצמי או הכנסה מספקת לקנות דירה גם בהנחה של מאות אלפי שקלים או שאתם מעדיפים לגור באיזור שסיכויי הזכייה בדירה בו הם אפסיים (נניח תל אביב – כחצי אחוז סיכוי, 1 ל-20).

מבט על נתוני ההרשמה מראה בבירור – עם כל הכבוד לדימונה, עכו ובית שאן – אנשים רוצים לגור בתל אביב, חיפה, באר יעקב וראשל"צ.

- פרסומת -

המדינה יכולה להמשיך להגריל אלפי יחידות דיור בקצוות הארץ אבל הפתרון האמיתי לביקושים הוא לייצר היצע באיזורי הביקוש – לבנות עוד ועוד בניינים חדשים במרכז הארץ. ואיך עושים את זה? לא באמצעות הגרלות עם סיכויי זכיה לא קיימים אלא באמצעות קידום ועידוד התחדשות עירונית במרכזי הערים. בכל הכוח.

הישראלים רוצים להישאר לגור במרכז ורק הריסה של מאות בניינים ישנים ומסוכנים ובניה מחדש של מגדלי מגורים ראויים תאפשר להם להגשים את החלום וגם למדינה לעצור את רכבת מחירי הדיור מלהמשיך ולדרוס בדרכה דור שלם של צעירים.