הוראה מתקנת רב תחומית במכללת תלפיות לחינוך

הוראה מתקנת עוסקת בטיפול בתלמידים בעלי קשיי למידה ובעלי צרכים מיוחדים על ידי שימוש בשיטות וטכניקות הוראה המותאמות לכל תלמיד בפרט ועובדות על החולשות העיקריות שלו בתחום הלמידה.

צילום: דוברות מכללת תלפיות

במכללת תלפיות ללימודי חינוך ניתן ללמוד קורס בהוראה מתקנת רב תחומית תוך ליווי אישי של המרצים הטובים בארץ ובמחיר הטוב בארץ.

מהות הקורס להוראה מתקנת

הקורס יתמקד בהקניית מיומנויות בקריאה, בכתיבה, בחשבון ועוד,  שהם מקצועות בהם מתגלים מירב הקשיים אצל ילדים עם לקויות למידה.

בעברית יתמקד הקורס בהבנת תהליכי הקריאה והכתיבה וטיפול בלקויות קריאה וכתיבה אופייניות. יוצגו שיטות יעילות להוראה מתקנת המתבססות על מודלים תיאורטיים עדכניים ועל עקרונות ההוראה המתקנת המתווכת.

- פרסומת -

המיקוד בחשבון יתרכז באפיון הידע החשבוני על סוגיו השונים, הבנת הגורמים לקשיים והכרת שיטות יעילות להוראה מתקנת. המלצות הטיפול יתבססו על מודלים עדכניים ותיערך הבחנה בין עיסוק בהבנה לעומת עיסוק במיומנויות הטכניות.

הלימוד מבוסס על ידע תיאורטי קיים לגבי תהליכי קריאה וקשיים בקריאה. הסטודנטים ייחשפו למגוון אסטרטגיות לשיפור יכולתו של התלמיד להתמודד עם טקסטים אלו ויוצגו שיטות לימוד שונות תוך הכוונה להתאמה בין מאפייני הטקסט, התלמיד והמטלה.  בקורס יינתנו אסטרטגיות למידה וכלים להתמודדות עם תלמידים לקויי למידה ושפה, עם קשיים בקשב וריכוז או הפרעות רגשיות.

ראש המסלול להוראה מתקנת – ד"ר שירלי הר צבי הכהן

בראש המסלול להוראה מתקנת במכללת תלפיות עומדת ד"ר שירלי הר צבי הכהן. בוגרת בר אילן שמתמחה ב אבחון, איכות הקריאה, הוראה מותאמת, הוראה פרטנית, העשרה אינסטרומנטלית וכתיבה.

עוד חשוב לציין כי בסיום הקורס תוענק תעודת סיום קורס בהוראה מתקנת מטעם מכללת תלפיות וכן כי 60 שעות מוכרות לצורך אופק חדש.

אוכלוסיית היעד

הקורס מיועד למורים מהחינוך הרגיל והמיוחד המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בתחום ההוראה המתקנת בקריאה, בכתיבה, בחשבון ובלימודי הקודש.