החל מיום חמישי: קו רכבת חדש חשמלי ומתקדם שיגיע ממודיעין לירושלים בתוך פחות מחצי שעה

ארכיון. צילום: אביחי טבק

בשורה לנוסעי הרכבת באיזור ירושלים ומודיעין: החל מיום חמישי 31.3.22 תחל הפעלתו המסחרית לנוסעים של קו מודיעין מרכז-ירושלים יצחק נבון.

רכבות בקו תופעלנה לאורך כל שעות הפעילות, בכל ימי השבוע (כולל ימי שישי ומוצאי שבת), בשלב ראשון בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון ובהמשך בקצב של שתי רכבון לכיוון בשעה . זמן הנסיעה מתחנת מודיעין מרכז לירושלים יעמוד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין לירושלים כ-22 דקות.

הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את הפרויקט ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והקמתו של גשר הולכות והולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה.

- פרסומת -

עם סיום עבודות ההנדסה והחישמול בקו, משפרת רכבת ישראל את השירות בין ירושלים, ת"א והרצליה. החל מיום שישי 1.4.22 יופעל קו ירושלים יצחק נבון-ת"א-הרצליה גם בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון.

לצד הפעלת הקו החדש לירושלים, ישופר השירות בקווים הנוסעים בין מודיעין לת"א ויעדים נוספים, ושעות הפעילות שלהן יוארכו עד חצות (בקירוב) וכן יופעל שירות בימי שישי ומוצאי שבת.