הסבת אקדמאיים להוראה

צילום: PIXABAY

בעידן של היום אנשים משנים את תחומי העניין שלהם בצורה דינמית וכך גם יש רצון לשנות את המקצוע ותחום העבודה. לכן, קיימות אפשרויות להסבת מקצוע בתחומים רבים. כך גם בתחום של הוראה וחינוך. כיצד ניתן לעשות הסבת מקצוע להוראה וחינוך? על כך ועוד אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

תואר ראשון בחינוך

לחנך את דור העתיד זה משהו שמעניין אתכם? להיות משפיעים על החינוך ולתת משמעות עבור ילדים וילדות ובני נוער זה החלום שלכם? אם כן, ייתכן ותואר בחינוך זה בדיוק מה שאתם צריכים. כאשר ברוב מוסדות הלימוד פועלים במטרה לקדם את החינוך בישראל ברוח של הגישה ההומניסטית שמכילה ערכים כמו כבוד האדם וחירותו.

שינוי קריירה

היום לשנות קריירה זהו לא צעד כזה מסובך כמו בעבר, כיוון וניתן לעשות הסבות מקצוע בתחומים שונים ובמגוון דרכים. כך גם ניתן לעשות הסבת אקדמאיים לתחום של חינוך והוראה. כאשר לתוכניות כאלה יכולים להתקבל אנשים שהיו כבר באקדמיה ויש להם תואר, ומעוניינים לעשות שינוי מקצועי או לשלב משרה שקשורה בחינוך עם המשרה הנוכחית שלהם.

תוכנית ההסבה

כמובן שבכל מוסד תוכנית ההסבה כוללת דברים אחרים וכן, משך הזמן שלה הוא שונה. אך באופן כללי אפשר לומר כי תוכנית ההסבה לא עולה על שנתיים וישנם מסלולים שונים של לימודים. כך לדוגמא במכללת תלפיות לחינוך ניתן להשתבץ לאחד מבין המסלולים כמו מסלול לגיל הרך, מסלול להוראת אומנות, מסלול חינוך מיוחד מגיל 6 ועד גיל 21 ועוד.

- פרסומת -

המטרה של התוכניות והמסלולים השונים היא דומה, הכשרה של אקדמאים בתחום חינוך והוראה וכן, לשלב לצד לימודי התאוריה לימודים מעשיים.

צילום: PIXABAY

איפה ניתן ללמוד?

הסבת אקדמיים להוראה ניתן לעשות במוסדות שונים כמו האוניברסיטה הפתוחה וכן מכללות שונות. בין המכללות ניתן למצוא את לוינסקי, מכללת תלפיות לחינוך, סמינר הקיבוצים, מכללת קיי, אורנים ועוד. כאשר לכל אחת מהן מסלולים ייחודים ושונים משל האחרת, דרישות שונות ומחירים אחרים. לכן, כדאי לבדוק כל אחת בנפרד מה היא דורשת ומה היא מציעה בתמורה.

בסיכומו של דבר

במידה ותרצו לעשות הסבה להוראה וחינוך, תוכלו לעשות זאת באמצעות העובדה שיש לכם תואר אקדמאי אחר. כך תוכלו להתקבל לתוכניות הסבה שונות במסלולים שונים הן מבחינת הגילאים והן מבחינת התוכן. את ההסבה ניתן לעשות במכללות שונות כאשר כל אחת מציעה התמחויות שונות. לאחר ההסבה תוכלו להתמקד במקצוע או לשלב אותו עם משרה נוספת בתחום הראשון שלכם. כך או כך הדברים גמישים.