הטעויות הקריטיות שאתם עושים בלקיחת משכנתא

קרדיט תמונה: depositphotos.com

לקיחת משכנתא היא אולי פעולה לגמרי רציונלית, אבל מעורב בה גם הרבה רגש. כנראה בגלל שמעורב בה הרבה כסף, לצד הרבה תקוות וחלומות – שאתם רוצים להגשים.

בכל מקרה, הטעויות הכי נפוצות שאנשים נוטים לעשות בלקיחת משכנתא נובעות דווקא בגלל הבלבול הרגשי שנוצר בתהליך. אז מהן הטעויות האלה ואיך תימנעו מהן?

מי שומר על לוקחי המשכנתאות

לקיחת משכנתא היא תהליך מורכב, מרגש ומבלבל עבור האזרח הקטן, שאין לו מספיק ידע על ריביות, מדדים, לוח סילוקין וכל יתר המונחים המקצועיים המקובלים בתחום. גם אין לו ידע לגבי תהליכים המתרחשים בבנק, שיכולים להשפיע על תמהיל המשכנתא שלו ועל הסיכוי שלו לשלם אותה באופן מסודר. בדיוק משום כך, רבים פונים לעזרתם של יועצי משכנתא מקצועיים, שתפקידם העיקרי הוא להגן על הלקוחות שלהם מפני טעויות נפוצות.

- פרסומת -

אבל גם יועצי משכנתא מנוסים, לפעמים מתקשים לתקן את הטעויות הנפוצות ביותר שהלקוחות שלהם עושים.

מסלול קל"צ ללא הגבלה

מסלול קבוע לא צמוד מדד נחשב לדרך הבטוחה ביותר לתשלום החזר משכנתא חודשי קבוע.

יחד עם זאת, הוא גם מאוד יקר וקיים סיכוי לקבל קנס יציאה גדול. גם הריביות המסלול הזה עלולות לתפוח בצורה לא פרופורציונלית – אם אתם פורסים את המשכנתא לשנים ארוכות.

כדי למנוע מצב כזה, חשוב להיוועץ עם יועץ משכנתאות מנוסה, שיכול לבנות לכם תמהיל מותאם אישית ולמנוע את הטעות הנפוצה הזו.

החזר חודשי נמוך

אפשר להבין אם אתם מעדיפים לשלם החזר חודשי נמוך ולהשאיר לעצמכם כמה שיותר עודף לשימוש בשוטף, אבל התוצאה היא שאתם משלמים ריביות הרבה יותר גבוהות ממה שיכולתם לשלם – אילו הייתם ממצים את יכולת ההחזר שלכם, בצורה שקולה ומחושבת, שלא תשאיר אתכם חסרי כל כמובן.

בורות מתוך בחירה

לא פשוט להבין את עולם המשכנתאות. בשביל זה הרי יש יועצים מקצועיים. אבל המשכנתא שלכם היא שלכם ורק אתם תצטרכו לקחת עליה את האחריות – גם הרבה אחרי שיועץ המשכנתאות שלכם יסיים לתת לכם שירות.לכן, חשוב להבין ולו במידה מינימלית, את המשמעות של המשכנתא שלקחתם, המסלול שלה וכל המשתמע ממנו.

עצות של "מביני דבר"

תמהיל משכנתא מותאם אישית הוא לא סתם סיסמה. הוא צורך אמיתי, שקיים בגלל שלכל אחד יש רף הכנסות אחר, יכולת החזר חודשית אחרת ומכלול הוצאות חודשיות שונה.

לכן, קבלת עצות מאנשים אחרים שלקחו משכנתא, היא לא מעשה חכם במיוחד, אלא אם הם במקרה גם יועצי משכנתאות…

לסיכום

תהליך לקיחת משכנתא הוא תהליך מורכב, שיש לו שלבים מסובכים והתחייבויות מפחידות. הוא יוצר סערת רגשות, שרק מגבירה את הבלבול ומביאה אנשים לעשות טעויות, שלא היו מתרחשות במצב אחר. בדיוק משום כך, חשוב לפעול בלווי בעלמקצוע, שיכול להביא את זווית הראיה המקצועית ולפעול לטובתכם – בלי להתבלבל.