הכנה מראש – מתכון לנחת

רבים חושבים שהכנה מראש מעיקה על השגרה היומית ולא מאפשרת לנו לחיות את הרגע. אם נתכונן מראש כל הזמן, כיצד נחיה את ההווה? לדעתי -  ההיפך הוא הנכון.

זמן לסדר בת אל אליאב

הכנה מראש מאפשרת לנו להיות נוכחים ורגועים יותר בהווה. היכולת שלנו לצפות את העתיד ולהתכונן אליו, מאפשרת לנו להיות רגועים יותר ביום-יום.

והנה מספר דוגמאות:

– הכנת אוכל ליום למחרת מאפשרת לנו להתעורר בנחת ולא להיות בלחץ ממשימה נוספת שמצטברת ליום הנוכחי.

– הכנה מראש לאירוע משפחתי גדול, מונעת מתח משמעותי בימים שלפני האירוע שהם מצד עצמם, לחוצים מאוד.

- פרסומת -

– הכנת הילדים מראש לקראת נסיעה, מאפשרת לנו להתארגן בנחת ולנסוע עם חיוך על הפנים.

הכנה מראש משמעותית במיוחד בתקופה שבה אנו נמצאים כרגע. בימים של חוסר וודאות תמידית ושינויים תמידיים בהנחיות השונות, איננו יודעים כיצד נגיע לפסח ומתוך כך עדיף להתכונן מראש לכל תרחיש שלא יהיה.

לרוב, פסח מאוד מרתיע אותנו וגורם לנו להילחץ מעודף המשימות העומדות לפנינו. מתוך כך, אנו נרתעים להתחיל ולעשות. אנו מרגישים חוסר אונים מול המציאות: מאיפה נתחיל? מה כדאי לעשות קודם? זה וודאי ייקח המון זמן… אולי נדחה זאת לפסח הבא?

להגיע מוכנים לליל הסדר. צילום: pexels

אז כיצד ניתן להתכונן מראש לפסח כבר מעכשיו?

– לערוך רשימות מסודרות לפי נושאים כדי שיהיה לנו בהיר מה אנו צריכים לעשות: משימות של סידור הבית, משימות של ניקיון, משימות של הכשרת הבית וקניות לחג במגוון תחומים.

– לערוך ישיבה משפחתית מיוחדת ולהחליט יחד כיצד מתכוננים לחג בשיתוף פעולה וברוגע.

– לתכנן באופן כללי את התפריט לחג

– לחשוב איך ניתן לשמח את בני המשפחה לקראת החג גם אם לא נהיה עם כולם כמו בשנים הקודמות: שליחת מתנות, הכנת סרטונים קצרים ועוד.

– לזכור שהשנה מעט שונה משנים קודמות ויכול להיות שאנחנו לא נספיק את הכל כפי שתיכננו. זה בסדר גמור. נקבל את המציאות בהבנה.

כאשר נגיע לחג מתוך הכנה מראש, נעבור את התקופה הזאת בתודעה אחרת לגמרי. התארגנות בצעדים קטנים וממוקדים ולא התארגנות תוך זמן קצר ובתנאים מוגבלים מאוד. בכל יום נתמקד במשימות ממוקדות נוספות וכך נגיע לידי הספקים משמעותיים ותחושת הצלחה: אנחנו מתקדמים, אנחנו בתהליך. הכנה מראש תמנע מאיתנו לחץ מיותר ותאפשר לנו להגיע לחג כמו בני-מלכים.

הכנות מבורכות,

בתאל.