למה כדאי ללמוד הנהלת חשבונות?

לימודי הנהלת חשבונות. צילום: סקוט גראהם, אנספלאש

הנהלת חשבונות מהווה חלק חשוב ומרכזי בעבודת המטה של כל הארגונים, ומנהלי חשבונות אחראים על רישום נכון ושיטתי של כל העסקאות והפעולות הכספיות המתרחשות בעסק. בשנים האחרונות ולאור התפתחות המשק בארץ, גבר הביקוש למנהלי חשבונות מוסמכים, יש שפע אפשרויות תעסוקה וניתן להתקדם בעבודה ולשפר תנאי שכר ככל שצוברים ותק בתחום.

הנהלת חשבונות – מידע כללי על התחום

המגזר העסקי בישראל מתפתח כל הזמן, עסקים רבים נפתחים מידי שנה, והביקוש לעובדים בעלי ידע פיננסי הולך וגובר. בכל בתי העסק והארגונים זקוקים להנהלת חשבונות, יש עסקים המעסיקים מנהלי חשבונות באופן ישיר ויש עסקים וארגונים המקבלים שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ.

למנהלי חשבונות יש תפקיד חשוב בניהול העסק מאחר והם אחראים על רישום הפעולות הכספיות והעסקיות, ותפקידם לוודא כי הארגון ממלא את כל חובותיו כלפי רשויות המס, גופים ממשלתיים שונים וכלפי העובדים. כמו כן, מנהלי חשבונות מפקחים על תזרים המזומנים של הארגון, הם מפיקים חשבוניות מס וקבלות, תלושי שכר, דוחות שונים כמו מאזן הכנסות והוצאות, ויש להם תפקידים נוספים במערכת.

בוגרי הקורסים להנהלת חשבונות זוכים לביקוש רב בקרב המעסיקים, יש שפע עבודה לבוגרים, וקל למצוא עבודה עם תנאי שכר טובים.

מה לומדים בקורס הנהלת חשבונות?

- פרסומת -

תוכנית הלימודים להכשרת מנהלי חשבונות סוג 1+2, מיועדת למועמדים עם 12 שנות לימוד ומעלה. הקורס מתקיים פעמיים בשבוע, יש 78 מפגשים וסך הכול לומדים כ-300 שעות אקדמיות. תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה כמו חשבונאות פיננסית סוג 1, תורת המסחר והמשק, חישובים מסחריים, חשבונאות פיננסית סוג 2 והנהלת חשבונות ממוחשבת.

התוכנית מעניקה לבוגרים ידע תיאורטי ובמהלך הקורס רוכשים כלים פרקטיים הנחוצים לעבודה השוטפת כמנהלי חשבונות. הקורס מכין את הסטודנטים לבחינות ההסמכה מטעם משרד הכלכלה.

כדאי לדעת כי בוגרי הנהלת חשבונות סוג 1+2 חייבים לעמוד בהצלחה בבחינות העיוניות מטעם משרד הכלכלה כדי לקבל את התעודה. בסיום הלימודים ולאחר מעבר בחינות ההסמכה אפשר להמשיך ללימודי הנהלת חשבונות סוג 3, יש גם אפשרות לבחור מסלולי לימוד להכשרת חשבי שכר בכירים, יועצי מס, חשבונאי מדופלם וניתן ללמוד תואר ראשן בראיית חשבון.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס הנהלת חשבונות

בוגרי הקורס להכשרת מנהלי חשבונות נהנים משפע אפשרויות  תעסוקה. תעודת מנהל חשבונות מהווה כרטיס כניסה ישיר לעולמות הפיננסים והעסקים, ובמיוחד לעולם החשבונאות. כל העסקים והארגונים זקוקים לשירותי הנהלת חשבונות, לכן יש ביקוש גבוה לאנשי מקצוע מנוסים, ומנהלי חשבונות המתברגים בארגונים גדולים ומובילים זוכים לתנאים טובים ולשכר גבוה.

בוגרי הקורס יכולים לעבוד במחלקות של הנהלת חשבונות במפעלים, בעסקים גדולים, בארגונים מובילים, ברשויות מקומיות, במשרדי ממשלה ובעמותות. כמו כן, ניתן לפתוח משרד הנהלת חשבונות ולעבוד כמנהל חשבונות עצמאי.

איפה כדאי ללמוד הנהלת חשבונות?

באופן כללי, ניתן ללמוד קורס הנהלת חשבונות במגוון רחב של מוסדות לימוד, לדוגמה במסגרת היחידה ללימודי חוץ והמשך באוניברסיטה, במכללות שונות ברחבי המדינה ובבתי ספר מקצועיים. יש קורסים רבים המתקיימים בבתי ספר מקצועיים, במכללות ובאוניברסיטאות, לכן כדאי לקרוא מידע על מוסדות הלימוד השונים, להתרשם מחוות דעת של בוגרי הקורסים, לעיין בתוכנית הלימודים ולבדוק אילו הסמכות מקבלים והאם יש לימודי המשך.