"הכרנו בבני עקיבא": תנועת הנוער תקדם ותפעל לשידוכים בחברה הדתית-לאומית

איפה הכרנו? בבני עקיבא
איפה הכרנו? בבני עקיבא. המחשה. למצולמים אין קשר לנאמר. צילום: Pixabay

לא, זו לא בדיחה. אחרי דורות של חניכים, מדריכים וקומונריות שהכירו באופן טבעי בפעילויות בני עקיבא ובסניפים, החליטה "מועצת פעילי התנועה" למסד את העניין ולפעול באופן אקטיבי ליצירת קשרים זוגיים בין בוגרי התנועה.

מועצת פעילי תנועת בני עקיבא (המתכנסת אחת ל-5 שנים) החליטה לקדם מספר יוזמות תנועתיות לשידוך וחיבור בין פנויים ופנויות בחברה הדתית-לאומית. בין היתר יוקם צוות פעילים שיעסוק בכך ותיפתח קבוצת ווטסאפ ייעודית לנושא. המועצה גם קראה לתנועה להקדיש זמן קבוע לעיסוק בנושא במהלך כינוס מליאות התנועה וימי ההנהגה ואף "ייבחן ייסוד ערב matchup לכלל פעילי התנועה אחת לשנה".

אחת מיוזמי ההצעה היא עדי מגנהיים שנישאה לאחרונה בעקבות הכרות דרך הפייסבוק – ובהמשך התברר לה שהבחור (בעלה לעתיד) עבד בעבר בתנועה והיה חבר קרוב של רבים מהפעילים, "הסיפור האישי שלי אולי מסמל יותר מכל את העובדה שניתן ברגע לשדך ולסייע לאנשים שאתה נפגש איתם כמעט מדי יום."

מועצת פעילי בני עקיבא החליטה, בין היתר, לעסוק באחד הנושאים הבוערים בחברה הדתית-לאומית- הרווקות המאוחרת. מדובר במועצה המתכנסת אחת ל-5 שנים על מנת לקבל החלטות באשר לעשייה התנועתית בשנים הקרובות.

- פרסומת -

בהחלטה נקבע כי "פעילי תנועת בני עקיבא יקבלו על עצמם אחריות לתחום הקמת הבתים בעם ישראל וסיוע אחד לשני במציאת בן/בת הזוג להקמת ביתם." ע"פ ההחלטה יוקם צוות של פעילי התנועה שיפעל על מנת לקדם את נושא השידוכים בתנועה, וכן תיפתח קבוצת ווטסאפ ייעודית של פעילי התנועה בה יעלו הצעות פרטניות של פנויים ופנויות מהחברה הדתית לאומית על מנת לנסות וליצור חיבורים ושידוכים ככל האפשר.

 

כאמור, אחת מיוזמות ההצעה היא עדי מגנהיים, רכזת פרויקטים בחבריא ב' בתנועה שאחראית על מגוון רחב של פעילויות תנועתיות כדוגמת "צוות הבונים" ועוד. מגנהיים (לשעבר מזוז) נישאה לפני כחודשיים לדובי מגנהיים בעקבות הכרות דרך הפייסבוק ובהמשך התברר לה שהבחור (בעלה לעתיד) הוא חבר אישי קרוב של פעילים רבים בתנועה ואף עבד בעבר בתנועה. מגנהיים מסבירה את הרציונל שהביא אותה (יחד עם רכז תכנית עמישב בתנועה איתן זיוון) לקדם את ההחלטה.

בבני עקיבא עובדים פעילים ופעילות רבים מכל רחבי הארץ, בעלי משפחות, אך גם לא מעט פנויים ופנויות. מאגר גדול שלא תמיד מכירים האחד את השני כשכל אחד מכיר ונחשף מדי יום לרווקים ורווקות רבים שטרם זכו להקים משפחה. החיבור והקשר ביניהם פשוט יכול לסייע ולהביא לייסוד עוד ועוד בתים בישראל- והסיפור האישי שלי אולי מסמל יותר מכל את העובדה שניתן ברגע לשדך ולסייע לאנשים שאתה נפגש איתם כמעט מדי יום."

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "הקמת משפחות בישראל היא אחת המשימות החשובות היום בעם ישראל. אני מברך את מועצת הפעילים על ההחלטה שאושרה, והתנועה תפעל ותנסה לקדם נושא זה ככל האפשר."