איך להכין את הרכב למכירה בעסקת טרייד אין?

מכונית לפני מכירה
Shutterstock

רושם ראשוני מלווה אותנו בתחומים רבים בחיינו: באהבה, בעסקים ואפילו – בעולם הרכב. כדי להשאיר אחד חיובי בבואכם למכור את רכבכם בעסקת טרייד אין, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להכינו בצורה המיטבית ולהשיג עסקה מוצלחת

אז הגעתם לרגע שבו החלטתם להשתדרג ולמכור את רכבכם. בדומה למכירת כל מוצר אחר, גם כאן ישנם כמה כללי אצבע פשוטים ויעילים לפיהם מומלץ ללכת כדי להשיג עסקה מוצלחת וחשוב יותר, ששני הצדדים יוכלו לצאת מחוייכים ומרוצים.

בין אם החלטתם למכור את רכבכם לאדם פרטי ובין אם לשדרג את עצמכם בעסקת טרייד אין מפנקת ולקבל במקומו אחד חדש ומתאים יותר עבורכם בתנאים גמישים, כדי להפיק את המיטב מהעסקה ולבצעה ללא עיכובים והיסוסים – יש להיערך בהתאם ולהגיע מוכנים. כיצד? בדיוק כך.

מים וסבון

- פרסומת -

נתחיל דווקא מהסוף. בדיוק כפי שאינכם הייתם מעוניינים להיכנס לרכב מלוכלך שאינו שלכם וודאי לא לרכוש אחד שכזה, כך צפוי לנהוג אדם פרטי במצב בו רכבכם אינו נקי ומסודר, שכן כל רוכש פוטנציאלי המעוניין להחזיק בו לפחות במהלך השנה או השנתיים הקרובות יעדיף להשקיע בנכס ללא עטיפות חטיפים, מגבונים או אפילו סתם אבק שהצטבר בתוכו. בדומה לכך, גם הבאת רכב נקי לסוכנות הטרייד אין משמעותית במיוחד וצפויה לשפר את תנאי העסקה משמעותית. מעבר לחוויית הניקיון, רכב שמגיע מצוחצח ומטופל מרמז גם על רצינות ואחריות של המוכר כלפי הרכב, ובכך משקף כי הוא שמור ואמין יותר לרכישה.

לכן, טרם בואכם להראות את הרכב לרוכש פוטנציאלי, מומלץ לקחת אותו לשטיפה מקיפה, לניקוי פנימי ולשאיבה במכון שטיפה מקצועי או לחלופין לעשות זאת בעצמכם. אינכם צריכים להשקיע בעץ ריחני אך פוליש ווקס שיעלה לכם עוד כמה שקלים בודדים, יוכל להוסיף עוד קסם למראה הכללי של הרכב.

אל תסתירו פגמים

אם קיימים נזקים, שריטות, חבלות או תקלות ברכב, אל תנסו להעלימם שכן סופם להתגלות ולפחות צד אחד עשוי להיפגע מכך. במקרים בהם קיימת תקלה משמעותית ברכב כמו גם מכה רצינית בפח המכונית תדאגו לתיקונן מבעוד מועד, ובמידה ומדובר בכזו זניחה או לחלופין בשריטות קטנות – הקפידו לעדכן את הקונה ולכל היותר הורידו מעט ממחיר הרכב, כדי לקזז הוצאות תיקון. שקיפות מהרגע הראשון תעיד על רצינותכם ותגדיל את סיכוייכם להשיג עסקה טובה יותר.

אם אתם מוכרים את רכבכם בעסקת טרייד אין, אל תתקנו דבר אך יחד עם זאת, אל תסתירו פגם כזה או אחר. לחברות הרכב מוסכים משלהן המיועדים לטיפולים ותיקונים מהסוג הזה ובכל מקרה, ישתלם עבורכם יותר לספוג הפחתה מסוימת במחיר מאשר לשלם על תיקון.

תעשו היסטוריה

ככל שרכב שמור ומתוחזק יותר, כך הוא נחשק ונתפס כטוב יותר. אם טיפלתם ברכבכם במוסכים מורשים והשכלתם לעשות זאת בזמן, שמרתם עליו והוא נקי מבלאי רציני וחף מתאונות – דאגו לציין זאת. מסמכים המתעדים זאת דוגמת היסטוריית טיפולים, מבחני רישוי, רישיון מקורי ועוד, יכולים לשמש כראיה יעילה לשם קבלת הצעת מחיר אטרקטיבית עבורו.

ערך מוסף

רבים מבעלי הרכבים בישראל מוסיפים שיפורים ואבזורים שונים לרכב אשר אינם מגיעים בגרסתו המקורית. מערכות מולטימדיה, מצלמות רוורס ומגנים שונים, הם אביזרים שעלו לכם לא מעט ועם מכירת הרכב מתגלגלים לרוכש הבא, ומכאן שמקובל לחלוטין לבקש עבורם תוספת. במכירת רכב בעסקת טרייד אין אכן יתייחסו לכך, אך יש לקחת בחשבון כי בעסקאות אלו המחיר המוצע עבור הרכב לרוב גבוה במעט ממחירו המקורי לשם קידום העסקה.

לסיכום, מכירת רכב היא פגישה עסקית לכל דבר ועניין בה מעורבת אינטרקציה בין בני אדם. היו סבלניים, אדיבים, שקופים ואמינים. דעו אם יש מקום להתפשר ועד כמה ולצד זאת, מתי הגיע העת להתעקש ולא להתפשר על דרישותיכם. בסופו של דבר, עסקה טובה היא כזו ששני הצדדים מרוויחים ממנה ולכם יש את היכולת לקיים אחת כזו. בהצלחה.