הנתיב מג'ורג'יה לישראל: כל הדרך לשירות לאומי משמעותי

בכל שנה, לקראת פרשת לך-לך מציינים, על פי חוק, את 'שבוע העלייה', המדגיש את חשיבות העלייה לארץ ישראל. הצצנו לסיפורה של סאמר, שעשתה את כל הדרך מאטלנה לישראל - והצטרפה לשרות הלאומי-אזרחי.

סאמר פיטוקלי. צילום: יפה שטאובר

שבוע העליות מצוין במערכת החינוך ובתקשורת בכל שנה סמוך ליום ז' במרחשוון שנקבע על פי חוק 'יום העלייה'. מועד זה נבחר בשל סמיכותו לשבת שבה קוראים בתורה את פרשת "לֵךְ לְךָ" העוסקת בעלייתו של אברהם אבינו לארץ. החוק נועד לקדם את שילוב התרבויות השונות בחברה הישראלית על ידי הוקרת תרומתם של העולים למדינת ישראל במרוצת השנים ועד ימינו.

סאמר פיטוקלי, בת 20 עלתה לארץ מאטלנטה, ג'ורג'יה בארה"ב, כדי להתנדב בשירות הלאומי. "הייתי בארץ רק פעם אחת לפני שעליתי", מספרת סאמר, "עזבתי משפחה, חברים, שפה, ואת התוכניות שהיו לי לעתיד. עזבתי את הכל כדי לשרת את המדינה שלי."

את השירות הלאומי החליטה לעשות בבית החולים הדסה עין כרם- במרכז מחקרים קליניים, בקבוצת המחקר המפתחת את החיסון הישראלי לקורונה. "כשרציתי לעשות עלייה רציתי להיות חלק מסיפור המדינה. כולם עושים שירות ומתנדבים בדרכים שונות והרגשתי שזו חובתי."

לסאמר אין אף קרוב משפחה בארץ והיא עשתה עלייה לבדה דרך עמותה שנקראת "נתיבות עלייה"- תוכנית ייחודית לבנות דוברות אנגלית שרוצות לעשות שרות לאומי בסביבה תומכת. "בתוכנית נתיבות עלייה אני יודעת אני לא לבד פה, ולמרות שאין לי משפחה כאן, יש לי משפחה מאמצת ואת שאר הבנות בתוכנית. ולגבי התכניות לעתיד, החלטתי לחיות כאן בארץ, רק הגעתי לכאן, ואני כאן כדי להישאר".

- פרסומת -

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי – אזרחי: "אנו מתמלאים התרגשות וגאווה לשמע סיפורן מעורר ההשראה של בני ובנות השירות הלאומי- אזרחי שעלו לארץ כדי להתנדב ולשרת את המדינה. אנו אסירי תודה לכלל המתנדבים שלנו, שנמצאים בכל מקום שיש בו צורך ופועלים בחזית האזרחית ועושים לילות כימים למען המדינה והחברה."