הציונות הדתית אירחה את חברי הנהלת הקיבוץ הדתי

צילום: דוברות

 

בישיבת הסיעה שהתקיימה בעיצומו של יום ההולדת לכנסת החל בט"ו בשבט הציגו חברי הקיבוץ הדתי את החקלאות המתקדמת שמוביל הקיבוץ הדתי. שר האוצר סמוטריץ': "אנחנו מחוייבים לתמוך ולסייע לחקלאים בישראל; בפנינו אתגר חשוב לחזק את החקלאות"

לרגל ציון ט"ו בשבט יום הולדתה של הכנסת שהתקיים היום (ב'), סיעת הציונות הדתית אירחה בישיבתה השבועית את חברי הנהלת הקיבוץ הדתי; שרה עברון חברת סעד ומזכ"לית הקיבוץ הדתי, איתן עופר רכז משק שדה אליהו,
צדוק דורלכר מנהל תכנית "חקלאות בעמק", ניצן אבירן מנהל אגף המשק והכלכלה ודובי מילר יו"ר כלכלי הקיבוץ הדתי.

חברי ההנהלה הביאו עימם לישיבה מפירות ארץ ישראל והציגו לחברי הסיעה את התחומים החשובים בפעילותם ובהם החידושים בחקלאות ושילוב ושימור אנרגיה בתחום החקלאות. בין החידושים שהציגו: מפעלים ייחודיים בקיבוץ שדה אליהו שתומכים בחקלאות, הדברה ביולוגית שכוללת חרקים שמועילים לצרכי החקלאות בכל רחבי העולם ועוד.

- פרסומת -

בנוסף שוחחו עם חברי הסיעה על אתגרי הדור החדש בחקלאות בפרט הגיל הממוצע של החקלאי הישראלי שהוא מבוגר מאוד. בנוסף הודגש כי החקלאות היא ערך לאומי ומשמשת כחוד החנית לשמירה על הקרקע ולפיכך יש חשיבות לצרף צעירים ודור חדש לחקלאות הישראלית.

יו"ר המפלגה שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' אמר: "החקלאות הישראלית היא ערך מרכזי במדינת ישראל, בחיבור שלנו לקרקע ולשורשים. אנחנו מחוייבים לתמוך ולסייע לחקלאים בישראל ויש בפנינו אתגר חשוב להשקיע בחשיבה אסטרטגית כדי לחזק את החקלאות בישראל ולעזור לה להתפתח יחד עם החידושים המודרניים. החקלאות הישראלית היא כלי חשוב ומשמעותי ובציונות הדתית נהיה שותפים בהצלחת ענף החקלאות בישראל".

יהודה ולד, מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית: "המפלגה ממשיכה להוביל את הציונות הדתית על כל גווניה, כאן הבית של כולם. חברי הקיבוץ הדתי החכימו אותנו בעולם החקלאות המתחדש ואנחנו שמחים על העשייה הברוכה שלהם במגוון תחומים חשובים".

שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי אמרה: "אנו מצמיחים את החקלאות וההתיישבות וגם בונים את קומת הרוח. השליחות שלנו היא לבנות התיישבות רחבה ופלורליסטית".