"מעולם לא איימנו שנעזוב את המדינה"

עלה בידי
נפתלי בנט ויאיר לפיד בליל סגירת ההסכמים הקואליציוניים.

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז הגיב לנאומו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בו הזהיר מפני פירוק החיים המשותפים בעקבות רפורמת ההבראה של מערכת המשפט שמתכננת הממשלה.

"שמעתי בקשב רב את נאומו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ואני רוצה לדבר אליכם חבריי לאופוזייה. אנחנו מעולם לא דיברנו על קץ המדינה, מעולם לא דיברנו על קץ הדמוקרטיה, מעולם לא דיברנו שנעזוב את המדינה, ומעולם לא אמרנו שבשנה הבאה נעשה אזכרה לדמוקרטיה. על מה אני מדבר?

לפני 18 שנה, קצת פחות, היה הגירוש מגוש קטיף. והגירוש הזה כלפינו, כלפי ציבור גדול מישראל, הרגיש לא פחות ממה שאתם מרגישים היום, ואני מבין אתכם, אני מבין שיכולה להיות הרגשה שבא הקץ על תפיסות העולם שלכם, כך אנחנו הרגשנו. אבל מעולם לא עלה בדעתי לסרב פקודה, מעולם לא עלה בדעתי להגיד שאני עוזב את המדינה. אני רוצה להקריא לכם דברים שכתב מרן הרב קוק זצ"ל אחרי רצח ארלוזורוב ואחרי הדמוניזציה שעשו למחנה הימין. וכך אומר הרב קוק: "נתוודע איש אל אחיו בשם ישראל הכללי. נדע שיש לנו בכל מחנה הרבה מה לתקן והרבה מה לקבל מהאור והטוב זה מזה ואז תופיע עלינו האורה העליונה הכללית אשר בה ניוושע תשועת עולמים ותתקיים בנו התפילה המוקדשת קודש קודשים שהננו עתידים להביעה בכל כך המיית נפש ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם"