הקמפיין ברחוב החרדי ממשיך : האם הח"כים ישמרו על קדושת השבת והכותל?

מאות חתימות כבר נאספו (צילום: יחסי ציבור)

לאור הקדמת הבחירות – פרויקט החתמת הציבור החרדי בדרישה מהמפלגות לשמור על קדושת השבת, הכותל וערכי הגיור היהודי ממשיך. המחתימים "החשש הוא שההצהרות ישארו בגדר דיבורים. באנו כדי להראות לראשי הסיעות את עמדת הציבור הברורה, ולקרוא בקול את בקשת הציבור בכך שנבחריו יפעלו, ישמרו ויחזקו את הדברים הכ"כ ברורים."

אביעד ברטוב 24/06/2019

הקמפיין ברחוב החרדי אשר במסגרתו נאספו אלפי חתימות על הדרישה מהמפלגות החרדיות והדתיות לפעול לשמירה על קדושת הכותל, שמירה על הגיור ושמירה קדושת השבת מתחדש וממשיך עם חזרת הבחירות לסדר היום.

מארגני הקמפיין אשר הגישו את אלפי החתימות לראשי הסיעות השונות לאחר הבחירות קוראים לציבור להצטרף לדרישה מראשי הסיעות החרדיות והדתיות כבר כעת לבסס את מצעי המפלגות שלהן על בסיס ערכי היהדות, ואף להתנות בהן את כניסתן לממשלה. כמו כן עורכי הקמפיין שמים דגש מיוחד על הדרישה להפסיק את חילולי השבת ההמוניים ברחבי הארץ, וכן בעצירת הפרצות הרפורמיות בגיור ובכותל המערבי.

- פרסומת -

את החתימות שכבר נאספו הגישו כאמור מארגני הקמפיין לראשי הסיעות החרדיות והדתיות בעת הניסיון הקודם להרכבת ממשלה, וכעת עם חזרת הקמפיין מצפים המארגנים להכפיל את מספר החותמים. בין החתימות שכבר הוגשו ניתן למצוא גם את שמותיהם של הרב דוד גרוסמן והרב אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח שחתמו על העצומות.

"מי ישמור על הגיור והכותל מפני דריסת הרפורמים?" נכתב בפרוספקטים שמחולקים במסגרת הקמפיין. בהמשך הפרוספקט נכתב כי "בארבעת השנים האחרונות נפרצו פרצות רבות ואיומות בחומות הדת והיהדות. מסירת הכותל לרפורמים ב'מתווה הכותל', תוכניות חינוכיות מעורבות ביהדות רפורמית ר"ל, תקצוב למקוואות רפורמים, גיבוש 'מתווה ניסים' להכרה בגיור רפורמי, ביטול אירועים בהפרדה בין גברים לנשים כדוגמת דרך המהדרין ברשב"י ועוד, וכן תלונות משפטיות רבות כנגד רבנים וגדולי ישראל".

בפרסום נוסף שחולק נשאלה השאלה "מי ישמור על השבת?", תוך שמפורט בו הפגיעות הרבות במעמד השבת בארבעת השנים האחרונות. בין הפריצות החמורות אפשר למצוא את עבודות הרכבת כמעט בכל שבת, עבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן כולל העיר בני ברק, התגברות של תחבורה ציבורית בשבת, פעילות של עיריות ורישום דו"חות בשבת, פעילויות תרבות ובידור בראש חוצות ואפילו בתוככי שכונות חרדיות.

בנוסף, צוין שלא הייתה כמעט אכיפה לשמירה על השבת, וכי רק 12 דו"חות נרשמו במהלך השנה האחרונה "השבת זועקת ותובעת את עלבונה" נכתב בפרסום.

יוזמי הקמפיין רואים חשיבות רבה בהצלחתו, וזאת על מנת למנוע פגיעה בערכי היהדות במרחב הציבור של מדינת ישראל. היוזמים מדגישים שרק אם המפלגות החרדיות והדתיות יתגייסו כגוש אחד למען הצלחת המאבק, יהיה ניתן למנוע את הפגיעה, ואף לחזק את מעמדה של היהדות במדינה דרך הפעילות בממשלה.

יצחק כוכב, ממובילי הקמפיין ברחוב החרדי מסר: "עם חזרת הבחירות החלטנו להחזיר את מבצע ההחתמות לרחוב, כי ראינו שבאמת חשוב לציבור לתת גב לראשי המפלגות החרדיות והדתיות ולמנוע גמגומים וטעויות בענייני היהדות הקריטיים כמו לשמור על השבת, הכותל והגיור. החשש הוא שההצהרות ישארו בגדר דיבורים ולא מעשים. באנו כדי להראות לראשי הסיעות את עמדת הציבור הברורה, ההיענות המרשימה, ולקרוא בקול את בקשת הציבור בכך שנבחריו יפעלו, ישמרו ויחזקו את הדברים הכ"כ ברורים לנו".