השבחה של דירה יד שנייה

בשנים האחרונות, ישנה עליה משמעותית בכמות היזמים הישראלים המשקיעים בנדל"ן. אותם אנשים החלו להכיר מושג חדש הנקרא "השבחת דירה" והחליטו לקפוץ על הטרנד החם של הנדל"ן, שתמיד היה חם אולם עם ההיצע העצום של הדירות שיש כיום הוא רק קיבל את תוספת האנרגיה לה הוא היה זקוק. אנו מדברים כמובן על רכישת דירה יד שנייה, השבחת הנכס ומכירה ברווח מהיר או לכל הפחות הגדלת התשואה על הנכס.

אביעד ברטוב 23/06/2019

מדוע לקנות דירה יד שנייה?

לרכישת יד 2 דירות, יש יתרונות רבים ולכן יזמים רבים מעדיפים להשקיע בדירה מוכנה מאשר בדירה בבנייה או דירה חדשה שסיימו לבנות אך עדיין בעלת מספר חסרונות משמעותיים. כאשר באים לקנות דירה יד 2, ניתן לראות ואף לחוש את הדירה. למדוד אותה, לראות את גודל החדרים, להיכנס אל הדירה ולהרגיש את המרחב ולעתים אפילו להתרשם מהדירה כאשר יש בתוכה כבר ריהוט. המחיר של הדירה יהיה לרוב נמוך יותר מאשר דירה חדשה וגם תוכלו לחסוך את שכר הטרחה לעורך דין מטעם הקבלן או עלויות תיווך למיניהן של חברות נדל"ן כאלה ואחרות. כאשר רוכשים דירה, יש שנייה כדאי לבדוק היטב את תשתיות הבית, את מצב הקירות, הרצפה והתקרה, את האבזור הפנימי והכלים הסניטריים ועוד. במידה והדירה מתוחזקת היטב היא בהחלט פוטנציאל להשבחה מהירה ומכירה ברווח.

השבחת הנכס לצורך מכירה:

השבחת נכס היא מושג מוכר בתחום הנדל"ן ויזמי נדל"ן רבים אוהבים לרכוש דירות או נכסים שונים, להשביח אותם ולמכור אותם ברווח מהיר. כך למשל: לקנות דירה, לשפץ אותה ולמכור אותם ברווח. כיצד זה עובד? ובכן פעולות שונות כמו שיפוץ הבית, הוספת חדר, פיצול חדר פנימי לשניים, הוספה של עוד מקלחת ושירותים, ביצוע תמ"א 38 ובמקרים מסוימים אפילו רק קצת עבודות צבע והכנסת ריהוט לבית יכולים להעלות את הערך שלו משמעותית. המשפחה הרוכשת את הדירה החדשה חוסכת לעצמה לרוב את דמי התיווך, חוסכת התעסקויות והוצאות עם שיפוץ הבית, עם רכישת ריהוט ועוד. בשל כך, היא מוכנה לשלם במקרים מסוימים אפילו 10% ויותר מהסכום שהוציא היזם לפני השיפוץ ואחרי כל המיסים והוצאות השיפוץ הוא נשאר לפחות עם כמה עשרות אלפי שקלים בכיס כרווח.

השבחת הנכס לצורך הגדלת התשואה השנתית:

- פרסומת -

תשואה שנתית במילים פשוטות היא שכר הדירה שאתם גובים עבור הנכס שלכם. מבלי להיכנס אתכם לחישובים מיותרים כרגע רק נאמר שבשורה התחתונה – ככל שתגדילו את ההכנסה החודשית שלכם משכירת הדירה, כך תוכלו ליהנות מתשואה שנתית גבוהה יותר ורווחים נאים יותר על הנכס. יש כמה דרכים לעשות את זה: למלא את הבית בכלים וריהוט: מקרר, מכונת כביסה, תנור, טלוויזיה, מזגן וכו'. משפחות, זוגות ואפילו רווקים לא תמיד בעלי הון אישי מספק כדי לרכוש את כל המוצרים הללו ולכן הם מעדיפים לשלם שכירות גבוהה יותר לבעל בית שיציע להם בית מוכן שהם רק צריכים להיכנס ולגור בו. כמובן שבית משופץ, ללא תקלות, גם יכול לסייע בהשכרת הבית במחיר גבוה יותר ביחס לבתים אחרים באותו אזור.

כיצד עיצוב הבית משפיע על הנכס?

עיצוב בית הוא חלק קריטי בהשבחת הנכס ולכן חברות נדל"ן רבות מקושרות למעצבי פנים מקצועיים. אלה רוכשות נכס, שוכרות את שירותיו של מעצב פנים ומתייעצות עמו בנוגע לשימוש נכון ואפקטיבי יותר בחלל הבית, לצד עיצוב נעים ומאוורר יותר שיעזור למכור או להשכיר את הנכס ולהשפיע לטובה על המבקרים בו. מלבד חברות נדל"ן גם יזמים פרטיים מתייעצים עם מעצבי פנים והשיטה עובדת נפלא ומוכיחה את עצמה כל פעם מחדש.