חדש: דשן לשומרי שמיטה

דישון אחד לפני ראש השנה יספיק לשנה שלמה.

עמי שרון 27/08/2007

החל מראש השנה ולמשך 13 חודשים (השנה הקרובה מעוברת) לא יוכלו שומרי השמיטה לשתול צמחיה חדשה בגינתם ולדשן את הגינה, מאחר והדישון מאיץ את גידול הצמחים. דישון מתון מהווה פעולה הכרחית לקיום הצמח ובמיוחד בצמחי גינה כמו דשא או שתילים צעירים. תקופת ההתנזרות הארוכה עלולה לגרום לפגיעה משמעותית במראה הגינה וחוסנם של הצמחים.

שומרי השמיטה יוכלו לנצל את הזמן הקצר שנותר עד לראש השנה כדי לדשן את הגינה בדשן חדשני המספיק לשנה שלמה. הדשן, אוסמוקוט, משתחרר באופן הדרגתי ולכן דישון אחד יזין את הצמחים באופן מתמשך בכל שנת השמיטה מבלי שבעל הגינה יצטרך לעשות דבר. הדשן מכיל חנקן, זרחן ואשלגן וכן יסודות קורט והוא מתאים לעצים, שיחים, ורדים, פרחים, עציצים ודשא.

- פרסומת -

הדשן מתאים לשימוש קבוע גם על ידי מי שאוהבים לצמצם למינימום את הזמן בתחזוקת הגינה. רבים שוכחים לדשן את הגינה במועד ומניחים שהצמחים ימשיכו לצמוח בעזרת מים בלבד. הם נזכרים בצורך לדשן רק כשהצמחים מתחילים לדעוך – לעיתים כשכבר מאוחר מדי. כעת הם יוכלו לקבוע מועד שנתי קבוע לדישון הגינה ו"לשכוח" מהדשן עד לשנה הבאה.

אודי לונדנר, מנכ"ל חברת דנאור רון, אומר שסודו של הדשן המיוחד הוא במבנה. כל כמוסת אוסמוקוט מורכבת מגרעין דשן ומקליפה. גרעין הדשן מכיל את כל חומרי המזון הדרושים לצימוח בריא ויפה. הלחות שבקרקע חודרת דרך הקליפה החצי חדירה לגרעין הדשן וממיסה אותו. תמיסת הדשן משתחררת לשורשי הצמח דרך הקליפה במשך כשנה. קליפת הדשן נשארת שלמה גם לאחר שהדשן אזל. הקליפה עשויה חומר אורגני, מתפרקת עם הזמן ואינה מזיקה לסביבה.