חכם בתורה – וחכם גם בבית! הציבור הדתי מאמץ את פתרונות הבית החכם

קובי שקד מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו: "עלייה בביקוש לטכנולוגיות בית חכם עם התאמות לאורח החיים של ציבור שומרי המצוות"

קרדיט: ניסקו

טרנד הבית החכם הולך וצובר פופולאריות בקרב המגזר הדתי, שמצביע ברגליים ומחפש אחר הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ביותר במהלך שיפוץ הדירה או ברכישת בית חדש. "שעון השבת" שדואג לשימוש מבוקר בחשמל בשבתות ובחגים, עבר לאחרונה מקצה שדרוגים שהפך אותו מחכם- לגאוני.

טכנולוגיית הבית החכם גולשת הרבה מעבר להפעלה בלעדית של התאורה, דוד המים ופלטת חימום התבשילים. למעשה, מערכת הבית החכם מאפשרת חיבור של כלל מכשירי החשמל הביתיים אליה, עד לשקע האחרון. המערכת תומכת בתרחישים, לפיהם ניתן להגדיר הדלקה, כיבוי וכוונון של מכשירים חשמליים מראש, כך שאלו יתבצעו באופן אוטומטי בהתאם לשעה שהוגדרה להם ומבלי לפגוע בקדושתו של היום.

באופן זה, ניתן לתזמן את הפעלת מוצרי החשמל בבית בזמנים שונים על פי הצורך, להשיג שליטה שמשדרגת את איכות החיים במרחב הביתי, ולחסוך בהוצאות החשמל השוטפות של המשפחה- עניין קריטי בפני עצמו, בעיקר בתקופה בה מחירי האנרגיה בעלייה מתמדת. מבין הפתרונות החכמים שמותאמים לקהל הדתי, הדלקה וכיבוי אוטומטיים של  תאורה על פי תכנית שהוגדרה מראש, תוך שליטה על כל אחת מנקודות התאורה בבית- בנפרד, כוונון של התריסים לפתיחה והגפה לשמירה על רמה רצויה של כניסת האור הטבעי, הדלקה וכיבוי דוד חימום המים, וגם תפעול המזגן בשעות שיא תוך איזון בין חיסכון בחשמל ובין מיזוג האוויר.

מלבד הסיוע הטכנולוגי בשמירה על קדושת השבת, מערכת הבית החכם תומכת בתרחישים שמקלים את החיים בבית עבור משפחות גדולות ומרובות ילדים. כך, למשל, "תרחיש יציאה מהבית" מכבה אוטומטית את כל המכשירים החשמליים, וחוסך את "סיבוב הכיבוי" המסורתי. באותה דרך, ניתן גם לתכנת "תרחיש חזרה" אשר מכין את הבית לקראת השיבה אליו. תרחיש כזה יכול לשלוט בהדלקת דוד המים,  פתיחת התריסים, וכיו"ב.

- פרסומת -

קובי שקד, מנהל תחום בית חכם בקבוצת ניסקו: "לאחרונה אנו עדים לעלייה בביקושים לטכנולוגיות בית חכם עם התאמות לאורח החיים של ציבור שומרי המצוות. הקהל הדתי מבין שהקדמה הטכנולוגית לא רק שלא מפריעה, אלא אף יכולה לסייע רבות לקיים את אורח החיים המתאים במרחב הביתי, תוך הקפדה על הלכות שמירת השבת ועל הרגלי היומיום בצורה המיטבית. פתרונות הבית החכם שקבוצת ניסקו מספקת למגזר הדתי, מתייחסים גם להיבטים כמו גודלה של המשפחה ואלמנטים של בטיחות בבית עם ילדים קטנים". ניסקו מתקינה בימים אלו במאות יחידות דיור המיועדות למגזר הדתי מערכות בית חכם מתקדמות מסדרת הדגל "ניסקו סמארט "NISKO SMART , ובכך מספקת פתרון חדשני לשליטה מלאה על כלל החשמל בבית, לרבות התאורה, התריסים, מצלמות אבטחה, גלאים, מזגן, שער חשמלי, דוד מים וכל מוצר אחר שהדיירים מעוניינים לחבר למערכת.

איך זה עובד? המערכת החכמה מתחברת לרשת ה WIFI הביתית. כל האביזרים נרשמים ישירות על הנתב הביתי ועל הענן, כך שהם זמינים לשליטה על הרשת הביתית ומכל מקום בעולם. בנוסף, המערכת מתממשקת לשירותי גוגל הום,  אלקסה או סירי, לשליטה קולית בכל ההתקנים באפליקציה. ניתן לדבר אל הבית החכם, לומר לו מה רוצים להדליק או לכבות, והוא יבצע. בנוסף לתכונות הללו, המערכת גם מונעת סכנות לא צפויות: עם שליטה מרחוק באפליקציה לא שוכחים מכשירי חשמל דולקים, ובנוסף- המצלמות, הגלאים האלחוטיים (NISKO SAFE ) ומערכת האזעקה- מתממשקים כולם למערכת החכמה, מאפשרים לצפות במתרחש בבית בכל רגע נתון ולקבל התראות על שינויים.

עבור חדרי תינוקות ופעוטות, מייעדת ניסקו מערכת מיוחדת עם טאץ' חכם לתריס המאפשר נעילה, מצלמות קומפקטיות חכמות, וגם אינטרקום חכם. החכמה של מערכת אינה מסתכמת בתכנון התרחישים, ויש לה מספר יתרונות נוספים. ראשית, המערכת מאפשרת שליטה מכל מקום ובכל עת, תודות לחיבוריות הידידותית שלה למכשירי הטלפון הנייד של בני המשפחה.  יתרון נוסף הוא ברמה העיצובית, תודות לכך שהמערכת משתלבת באלגנטיות ובצורה אסטטית בכל חיבורי החשמל בבית. מערכת הבית החכם מותקנת באופן יעיל ומהיר בתוך מספר שעות, לא מצריכה שיפוץ מקיף של הבית ומתאפיינת באמינות גבוהה ובבטיחות בשימוש.