מהם לימודי הנדסה אזרחית?

סטודנט. צילום: freepik

לימודי הנדסה אזרחית הם רחבים מאוד והם מכסים מגוון רחב של נושאים. גרפיקה, הידראוליקה, סטטיסטיקה ותכנות הם רק חלק קטן מקורסי החובה שעל כל סטודנט ללימודי הנדסה אזרחית לעבור בהצלחה. לימודי הנדסת בניין הם רחבים וכוללניים מפני שכל הידע הזה בא לידי ביטוי בעבודה.

שגרת יומו של מהנדס בניין נוגעת להיבטים שונים של תכנון בניינים – החל מיצירת הסקיצה במחשב, דרך התחשבות בתנאי הסביבה ומתן דגש על בנייה ירוקה וברת קיימא ועד חישוב עומסים שהמבנה יכול לשאת. כל ההיבטים הללו מוסיפים עוד ועוד קורסי חובה ללימודי תואר ראשון בהנדסת בניין.

חשוב לציין שבוגרי תואר בהנדסת בניין יכולים לתנן דברים נוספים מלבד בניינים. זו גם הסיבה ששם התואר שונה להנדסה אזרחית. מהנדס אזרחי יכול לתכנן גם גשרים, נמלים ולמעשה כמעט כל מבנה שתוכלו לחשוב עליו. זו גם הסיבה שמקצוע ההנדסה האזרחית נוגע בכל כך הרבה תחומים.

מה הם תנאי הקבלה להנדסה אזרחית

כדי להתקבל ללימודי הנדסה אזרחית עליכם להציג גם ציון מסוים בבחינה הפסיכומטרית וגם ממוצע בגרויות גבוה למדי. יחד עם זאת, ישנם מוסדות לימוד שלא דורשים ציון פסיכומטרי, ויש לקחת זאת בחשבון. תנאי הקבלה לתואר ראשון בהנדסה אזרחית משתנים, כמובן, בין מוסד אחד למשנהו.

- פרסומת -

ציון הפסיכומטרי המינימלי לצורך קבלה ללימודי הנדסה אזרחית, אם הוא נדרש בכלל, עומד על 550. כאמור, ישנם מוסדות לימוד אקדמיים שתנאי הקבלה שלהם אינם כוללים ציון פסיכומטרי מלכתחילה. ממוצע הבגרויות המינימלי עומד על 70, תוך מתן דגש על מקצועות המתמטיקה, האנגלית והפיזיקה.

שוקיסט איך לבחור איפה ללמוד הנדסה אזרחית

'שוקיסט' הוקם לאחר שמקימיו זיהו צורך אצל צעירים וצעירות רבים להבין איפה בכלל הם יכולים ללמוד את המקצוע שהם רוצים. ללא מעט צעירים וצעירות יש חלום לתעסוקה במקצוע כזה או אחר, למשל הנדסה אזרחית, אך איסוף הנתונים על כל אחת ממסגרות הלימוד יכול להיות מתיש ומייגע. ב-'שוקיסט' תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי להחלטה שלכם במהירות, בקלות ובבהירות.

סיכום

לסיכום, לימודי הנדסת בניין או תואר ראשון בהנדסה אזרחית יכולים להיות החלטה טובה למקצוע לחיים. כדי להצליח במקצוע עליכם להיות בעלי חשיבה ריאלית ומסודרת. מדובר במקצוע בעל יוקרה ושכר גבוה. ניתן ללמוד אותו גם בכמעט כל מקום בישראל, כך שתוכלו לבחור בין מגוון רחב של מוסדות לימוד אם תעמדו בתנאי הקבלה להנדסת בניין.