ח״כ אופיר סופר: ״מוכרחים ליישם מודל חינוכי שונה ממה שהתרגלנו עד כה״

חבר הכנסת אופיר סופר (ימינה) דן היום עם ראשי המוסדות החינוכיים בציונות הדתית ביחד עם יו״ר ועדת החינוך של הכנסת ח״כ רם שפע (כחול לבן) על סוגיית המשך הלימודים במוסדות ומציאת פתרונות חינוכיים. ח"כ סופר: "לצערי, ההסתכלות על החינוך כיום נעשית במשקפיים של בייביסיטר ולא כערך ופה צריך לבא השינוי של משרד החינוך".

אופיר סופר
ח"כ אופיר סופר. צילום: דוברות

בפגישה הועלו כמה הצעות לפתרונות במערכת החינוך כמו מספר תלמידים מצומצם על גודל במבנה ברשויות ירוקות, המשך הכשרת מורים לשימוש בלימוד דיגיטלי ומפגש בין מורים לתמידים בקבוצות קטנות על מנת לשמור על הקשר בין המורה לתלמידיו.

בתחילת השבוע שיגר ח"כ סופר ביחד עם חברי כנסת מכלל סיעות הבית מכתב לשר החינוך על הצורך בגיבוש מהיר של תוכנית חינוכית להמשך השנה לאור העובדות שגורמי המקצוע במשרד הבריאות מודים שבתי הספר הם אחד מגורמי ההדבקה הגדולים ביותר, כך גם ציין הפרויקטור פרופ' רוני גמזו השבוע בוועדת הבריאות בכנסת "סיפור המגפה בגל השני ומי שדוחף את המגפה הם הצעירים והילדים".

"צריך לשנות דיסקט ולהבין ששנת הלימודים הקרובה לא תהיה שנת לימודים רגילה ויש לפעול ליישום תוכנית ללמידה משמעותית" אמר ח"כ אופיר סופר והוסיף: "התלמידים כבר קרוב לשמונה חודשים ללא מסגרת נורמאלית וכפי שנראה המצב לא עומד להשתנות בקרוב לאור העובדה הפשוטה שמציינים במשרד הבריאות שבתי הספר הם מדגרה להדבקה. יש למצוא מתווה זהיר לתלמידי הכיתות הנמוכות ולשנות תוכנית לימודים בהקדם לתלמידי הכיתות הגבוהות. לצערי, ההסתכלות על החינוך כיום נעשית במשקפיים של בייביסיטר ולא כערך ופה צריך לבא השינוי של משרד החינוך".

אלחנן גלט, מנכל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא: "מעריכים מאד את המפגש שהתקיים היום עם ח"כ אופיר סופר ויו"ר הוועדה, רם שפע ששיתף את נציגי הציבור במאמץ הרב של צוותי ההוראה והחינוך גם בימים טרופים אלה. אנו מבקשים להמשיך לראות במוסדות החינוך – מגדלור של ערכים וחינוך לדור העתיד וזה הרבה יותר מאשר מענה לימודי בלבד. יש לעשות ככל האפשר על מנת לאפשר ע"פ היכולת והנהלים הרפואיים אפשרות למפגש ישיר בין המורים לתלמידים- דבר שאין לו תחליף."

פגישת ראשי המוסדות
- פרסומת -

צביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט: "ציינו בפני יו"ר ועדת החינוך את הצורך בקשר שוטף עם התלמידים, גם בלמידה מקוונת וגם בקבלת אישור להבאת קבוצות תלמידים לבית הספר מידי כמה ימים ליצירת רצף בקשר ולהעצמת התלמידים. הועלתה האפשרות לאור תפקודם הראוי של ראשי הרשויות להעביר את ניהול חטיבות הביניים לרשויות במתכונת החטיבות העליונות וליצור רצף שש שנתי ובד בבד לאפשר לרשויות בערים הירוקות לקבל החלטות על מתווה החזרה ללימודים של כתות ז-יב ע"פ גודל הכיתות וגודל המבנים. יש להגביר את ההשקעות בהכשרות מורים בתחומי הכלים הדיגיטליים חיוני ביותר לאיכות ההוראה בלמידה מרחוק. כמו כן אני רוצה להודות למורים על מסירותם בתקופה לא פשוטה זו."

ינקי פרידמן, מנכ"ל רשת צביה: "אני מחזק את ח"כ אופיר סופר על היוזמה שלו לקיום המפגש והדיון החינוכי העמוק עם כל ראשי המוסדות של החינוך הדתי. השיח המשותף אפשר לנו כאנשי שטח להציף ולשתף נושאים, בעיות ורעיונות לאור האתגרים שעימם אנחנו צריכים להתמודד. במהלך הדיון עלו הצעות רציניות ואני מקווה שמשרד החינוך יירתם ויהיה קשוב ליו"ר ועדת החינוך רם שפע ולח"כ אופיר סופר."