מי זכאי לקבל אזרחות אמריקאית

צילום: freepik

ארצות הברית, נכון להיום, היא המדינה המתקדמת ביותר בעולם, אשר האזרחות שלה היא הדבר הנחשק ביותר. הדבר נכון באופן כללי, ונכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במי שהמדינה שבה הם נולדו וגדלו הפכה למקום שלא ניתן לחיות בו בביטחון.

ארצות הברית היא מדינה המתבססת על הגירה. עם זאת, ואולי למרות זאת, קבלת אזרחות אמריקאית ואיתה גם דרכון אמריקאי איננה עניין של מה בכך. מי זכאי לקבל אזרחות אמריקאית? מהם התנאים לקבלת האזרחות הזאת? בשורות הבאות נעסוק בנושא שרבים מתעניינים בו ומעוניינים לקבל מידע אמין ועדכני בנושא.

מי זכאי להיות אזרח אמריקאי ולקבל דרכון אמריקאי

ישנן שלוש אמות מידה עיקריות, המקנות זכאות לקבלת אזרחות אמריקאית על פי חוקי ארצות הברית: לידה לאזרח אמריקאי, לידה בתוך תחומי ארצות הברית וכן קבלת אזרחות לאחר עמידה בכל אמות המידה הנדרשות, כולל מבחן ידע שנערך למי שמבקש את האזרחות. זה המקום להדגיש שקבלת גרין קארד, שהיא כשלעצמה יעד נכסף עבור רבים, איננה משמשת ערובה לקבלת דרכון אמריקאי או, כמובן, אזרחות.

יחד עם זאת, מי שכבר יש לו אישור עבודה והוא שוהה דרך קבע בארצות הברית וחי בה, עשוי לקבל את האזרחות האמריקאית הנכספת בקלות יחסית. זאת, כפי שהוזכר לעיל, בכפוף למבחן והצהרת אמונים לארצות הברית של אמריקה.

אמות המידה לקבלת דרכון אמריקאי
- פרסומת -

אף שלכאורה אמות המידה שהוזכרו לעיל הן ברורות, חשוב להדגיש שגם הן כפופות להתניות מסוימות. כך למשל, אזרחות אמריקאית אמנם ניתנת למי שאחד ההורים שלו אזרח אמריקאי, אבל התנאים לכך ברורים: הוא צריך להיוולד בתחומי ארצות הברית, או להורה אזרח ארצות הברית ששהה בה לפחות חמש שנים בחייו הבוגרים.

דרכון אמריקאי אפשר לקבל בקלות רבה יותר, אם שני ההורים הם אזרחי ארצות הברית ועל אחת כמה וכמה אם נולדו בה. גם התאזרחות בארה"ב כרוכה במגוון אפשרויות ואפשרויות ביניים. באופן עקרוני, מי ששוהה בארצות הברית ויש לו מעמד של תושב קבע במשך חמש שנים, יוכל להגיש בקשה להתאזרחות.

יחד עם זאת, יש מצבים אחרים שבהם זמן ההמתנה קצר יותר. בדרך כלל, מדובר במועמד לאזרחות שהוא נשוי לאזרח או לאזרחית ארצות הברית. האמור לעיל הוא רק אפס קצה של מסכת הכללים לקבלת אזרחות.