לראשונה בישראל: טפסים ממשלתיים יותאמו למשפחות להט"ב

Photo by Juliette F on Unsplash

שר המשפטים אבי ניסנקורן הציג היום (א') טפסים ראשונים במשרד המשפטים שיותאמו למשפחות גאות ומשפחות יחידניות ובמקום שם האב/האם יירשם הורה 1/הורה 2. ניסנקורן: ״אנחנו מחוייבים לשיווין זכויות, משפחה היא משפחה"

בשבוע שעבר השיב שר המשפטים אבי ניסנקורן במליאת הכנסת להצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו שביקשה לקבוע שבטפסי המדינה לא יצוין מינם של ההורים, והצהיר כי הוא ושרי מפלגתו יפעלו להתאים טפסים רשמיים במשרדיהם להורים גאים.

בתום עבודת מטה מאומצת שבוצעה במשרד המשפטים כבר במהלך שבוע שעבר, בהובלת מ״מ המנכל סיגל יעקבי, הכריז היום השר ניסנקורן על הטפסים הראשונים שיעודכנו במשרדו, עוד השבוע, כאשר במקום קטגוריות "אב ו אם" ייכתב בסעיפי ההורים "הורה 1״ ו״הורה 2". הטפסים הראשונים שיעודכנו הם בקשה לצו ירושה, בקשה לערוך ברית זוגיות ולהירשם במרשם הזוגיות, טופס בקשה למחיקה ממרשם הזוגיות, בקשה לבירור פרטים על רכוש נעדרים וכן טופס בקשה לרישום עמותה.

מלבד הניירות הרשמיים שיעודכנו השבוע, נמשכת בימים אלו עבודת המטה משרד המשפטים במהלכה נסקרים לבקשת ניסנקורן כל יתר הטפסים הרשמיים במשרד, אשר אינם מעוגנים בחקיקה, על מנת לקדם התאמות גם בהם.

- פרסומת -

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "התאמת הניירות הרשמיים היא צעד נוסף למען השוויון לקהילת הלהט"ב ולכל אזרח בישראל. הורים גאים ומשפחות יחידניות הם משפחה לכל דבר ואין סיבה שיתקלו בתחושת מבוכה ובקשיים ביורוקרטיים מול גורמי ממשלה המחויבים להעניק שירות שוויוני לכל אדם באשר הוא.

"יש משמעות רבה ואמירה ערכית חשובה בעובדה שדווקא משרד המשפטים הוא הראשון מבין משרד הממשלה שמבצע את ההתאמות האלו. אני בטוח השינוי החשוב שאני מוביל במשרד המשפטים יהיה זרז להתאמות דומות במשרדי ממשלה נוספים, ואני קורא לכל שרי הממשלה לקדם מהלך דומה לטובת כלל אזרחי ישראל על כל גווניה". הוסיף נינסקורן.