טקס פרסי ברקאי: "פועלים להפיכת הקהילות למקומות אכפתיים וטובים יותר"

צילום: ברקאי

הערב נערך טקס חלוקת 'פרס ברקאי' היוקרתי שהתמקד השנה ביוזמות ופעילויות למען הקהילה בזמן משבר הקורונה. בנוסף, נערך טקס סיום מחזור ד' של תוכנית הכשרת הרבנים בארגון.

הערב (שני) התקיים טקס חלוקת 'פרס ברקאי' היוקרתי שמעניק הארגון לקהילה, רב וגבאים מצטיינים. השנה, התמקד הפרס ביוזמות ופעילויות למען הקהילה בזמן משבר הקורונה. בשל מגבלות משרד הבריאות, הערב הועבר הטקס בשידור מיוחד שהופק והוקרן באתר הארגון ובאתרי ערוץ 7 במהדורה העברית והאנגלית. כמו כן, במהלך הטקס ציינו בברקאי גם את סיום מחזור ד' של תוכנית הכשרת הרבנים שהם מובילים בארגון.

בקטגוריית 'רב מצטיין' נבחר הרב אהרון כ"ץ, רב קהילת 'דובב עוז' בדרום רמת גן. הרב כ"ץ מכהן בתפקידו כבר למעלה מ-40 שנה ומנהיג את הקהילה בסבר פנים, בהקשבה ובהנהגה תורנית שמהווה מודל לרבני ישראל. בקטגוריית 'קהילה למופת' זכתה קהילת 'חצרות גנים' בפתח תקווה- קהילה שנמצאת בסביבה מורכבת ועוסקת בה כבר ארוכות בלימוד תורה, ביצירת חיבורים ובפעילות של חסד במגוון רחב של קהלים. בקטגוריית גבאי הקהילה זכה רפאל סקורי מקהילת 'צעירים' בטירת הכרמל שמשקיע כבר שנים בניהול בית הכנסת ומסייע רבות לתפקודו.

במהלך הטקס דיבר ציין נשיא ברקאי, הרב ישראל מאיר לאו, ואמר: "זוהי לא הפעם הראשונה שאני זוכה לברך את הרבנים שמסיימים את הלימודים המשלימים ואת ההכשרה הגבוה לדרכי הרבנות. ארגון רבני ברקאי עם ניסיונו הרב מנחה ומלווה רבנים צעירים בראשית דרכם ועוזר להם בסוגיות ומצבים שונים שנקרים בדרכם. אני גאה ומאושר להיות בורג קטן במפעל החשוב הזה והמקודש הזה".

צילום: ברקאי
- פרסומת -

הרב שלמה סובול, מראשי ארגון ברקאי ציין כי "זכינו זו השנה הרביעית להעניק את פרסי ברקאי לרב מצטיין, לקהילה המצטיינת ולגבאי המצטיין, ובד בבד זכינו לסיים הערב מחזור נוסף של הכשרת רבנים של ארגון ברקאי. מטבע הדברים, בשל מגבלות הקורונה לא יכולנו השנה לעשות את הטקס בהתאספות רבת משתתפים, ובכל זאת החלטנו שלא לוותר ולקיים את הטקס בצורה מיוחדת זו".

הרב דוד פיין, גם הוא מראשי ארגון ברקאי, התייחס בדבריו למסיימי מחזור ד' בתוכנית להכשרת רבנים. בדבריו ציין: "אנחנו שמחים מאוד על כך שהרבנים הגיעו לכאן והשקיעו אנרגיות רבות כדי להיות רבנים טובים יותר שמחוברים בעוצמה לקהילות שלהם. אנחנו צריכים רבנים, גבאים ואנשים נוספים שיהפכו את בתי הכנסת למקומות טובים יותר. זאת המטרה שלנו בארגון ברקאי להפוך את הקהילות למקומות יותר אכפתיים, יותר תומכים ויותר טובים". בהמשך דבריו הזמין הרב פיין רבני קהילות נוספים להצטרף למחזור החמישי של התוכנית שיתחיל בא' אלול הקרוב.

ארגון ברקאי נוסד לפני למעלה משמונה שנים על מנת להכשיר רבנים בתחומים שונים. הרבנים עוברים הכשרה של למעלה מ-600 שעות המתפרשות על פני שנתיים של לימוד, הכוללים היבטים הלכתיים לצד חברתיים וקהילתיים. כל זאת על מנת שהרבנים שמשתתפים בתוכנית ירכשו כלים שיאפשרו להם להיות לתמוך, ללוות ולהיות קשובים לצרכי הקהילה בהיבטים התורניים והחברתיים. כמו כן, עוסק הארגון בפיתוח פרויקטים בקהילות במטרה להפוך אותן למקום של תמיכה וחוסן לאורך השנה כולה.