יו"ר העבודה מרב מיכאלי בוועידת מקור ראשון – "אין לי אידיאולוגיה של פינוי יהודים מיהודה ושומרון"

מרב מיכאלי בועידה. קרדיט תמונה: דוברות ועידת מקור ראשון ועמותת רגבים

בועידת מקור ראשון ותנועת רגבים שהתקיימה היום יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התראיינה לכתבת מקור ראשון עטרה גרמן בנושא הסכסוך הישראלי -פלסטיני, פינוי יישובים והריבונות בשטחי C

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התראיינה לכתבת מקור ראשון עטרה גרמן בוועידת מקור ראשון ותנועת רגבים מיכאלי הדגישה את חשיבות פתרון הסכסוך, אך עם שאיפה לפינוי של כמה שפחות יהודים- "אין לי אידאולוגיה של פינוי יישובים מיהודה ושומרון ולהחליף עוול בעוול, אבל אין מנוס מפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

מיכאלי אף ציינה שפינוי של התיישבות ותיקה לא קל לה- "אני לא מתייחסת בקלות דעת לשטחים שיילקחו מהתיישבות ישנה, אבל היום מדינת ישראל היא מדינה ללא גבול, אין דבר כזה שלמדינה לא יהיה גבול זה דבר מסוכן ביותר".

"רוב השטחים האלה נועדו גם ככה לפלסטינים, יש מיליונים של פלסטינים צריך לתת להם פתרון".

מיכאלי הסבירה מה חשוב בעיניה שיהיה בפתרון הסכסוך העתידי "למדינת ישראל צריך להיות גבול עם הפלסטינים, וצריכה לקום ישות פלסטינית, זה יבטיח את בטחון ישראל לנצח נצחים". מיכאלי ציינה שאופי המתיישבים כיום הוא ברור ומאובחן- רוב מפעל ההתיישבות היום הוא חרדי וחרדל"י".

- פרסומת -

מיכאלי הדגישה שיש מגוון פתרונות לסכסוך- "יש יוזמה אזורית ויש יוזמות אחרות, העיקר שנחתור אל גבול של המדינה עם הפלסטינים, לא מדובר על פינוי חצי מיליון יהודים שחיים ביהודה ושומרון, אך ושם אנשים יצטרכו לזוז" מיכאלי סיימה בקביעה נחרצת-" האינטרס הישראלי הוא לסיים את סאגת הסכסוך, כי כל עוד הוא לא מסתיים, מפעל הציונות נמצא בסכנה אמיתית"

על חוסר הריבונות בשטחי C – "יש פורעי חוק גם יהודים, למדינה יש גם בעיית משילות עם יהודים מסוימים ביהודה ושומרון". מיכאלי הבהירה שגם כך חלק משטחים אלו מיועדים לפלסטינים- "רוב השטחים האלה נועדו גם ככה לפלסטינים, יש מיליונים של פלסטינים צריך לתת להם פתרון".

על מפלגת העבודה- "מפלגת העבודה היא מפלגת מרכז- שמאל, בשנים האחרונות המפלגה נכנסה שוב ושוב לממשלות ימין והוציאה לפועל מדיניות ימין". מיכאלי הסבירה את תפקידה כראשת המפלגה- "אני מחזירה את העבודה לדרכו של יצחק רבין, להחזיר ולהתכוונן לחזון הציוני כעתיד וכדרך של מדינת ישראל".

 על ההסתה וההקצנה הפוליטית- "יש הסתה מימין וזה פגע במפלגת העבודה" מיכאלי הגיבה על דברי הכתבת שיש הסתה גם משמאל והבהירה "אין הסתה משמאל".