הסתכלות על עצמנו

זמן לסדר בת אל אליאב

ישנה נטייה טבעית ומוכרת, להתבונן על בתים של אנשים אחרים: איך אצלם מסודר, איך הבית שלהם מתוקתק, איך היא מנקה כל היום, איך תמיד הכל אצלם מושלם, כמה הכל יפה בבית שלהם…

מחשבות כאלו, מרחיקות אותנו מהמטרה הפרטית שלנו: סידור וארגון הבית שלנו.

אם אנחנו מסתכלים כלפי חוץ , זה מוריד את המוטיבציה לסידור וארגון. כמובן, שלא ניתן לדעת באופן מדויק מה קורה בבתים של אחרים: עד כמה הם משקיעים בבית שלהם, מהם המחירים האישיים שהם משלמים כדי שהבית שלהם יראה כך וכדומה ולכן, עדיף שנתמקד בבית הפרטי שלנו.

אין צורך להרגיש בתחרות כלשהי עם בתים אחרים. כל בית והנתונים שלו, המצב הכלכלי שלו, ההתנהלות היומית שלו וכדומה. ננסה להתבונן: מה אנחנו אוהבים בבית שלנו? אילו פינות אנחנו מתחברים אליהן?

- פרסומת -

מהם היתרונות של הבית שלנו? מדוע בחרנו בבית שלנו מלכתחילה?

מתוך הבירור הזה, נבין ונפנים עד כמה מבורך הבית שלנו ועד כמה נפלאה מציאות חיינו. אם בכל זאת, עולות במוחנו מחשבות מחלישות מתוך הסתכלות על אחרים, ננסה לנתב זאת למקום חיובי ויעיל יותר: נפנה לבעל הבית של אותו מרחב שאנו מסתכלים אליו בהערצה ונשאל אותו כיצד הם מצליחים לשמור על הסדר, היכן הם קנו את הריהוט לבית וכדומה. בדרך זו, אנו יכולים ללמוד מ"הצלחתם" של אחרים ולהפיק מכך תועלת.

בנוסף, אם אנו מרגישים חוסר סיפוק מהבית שלנו, נוכל לערוך רשימה של נתונים שצריכים שיפור ולעבור על הרשימה ביסודיות. נבחן כל נתון: האם הוא אפשרי לתיקון/ שיפור בזמן הקרוב וננקוט בצעדים ברורים לשיפור המציאות. אין ספק שעשיה חיובית, מכניסה בו מוטיבציה, אופטימיות ורצון לפעול ולשנות את מציאות חיינו לטובה. בפועל, כל מציאות שהיא, אפשר לשנות לטובה וכמובן גם את הבית שלנו.

הבית שלנו הוא המקום האישי, הפרטי והמיוחד לנו כיחידים וכמשפחה. חשוב שיהיה שמחים בחלקנו ומצד שני, נשקיע את מיטב המחשבה, היכולת והזמן לשפר ולשדרג את המרחב הביתי שלנו מתוך שמחה והערכה על מה שיש לנו.